Модерна думка і сучасне призначення скепсису

Автор(и)

  • Сергій Пролеєв Інститут філософії імені Григорія Сковороди Національної академії наук України https://orcid.org/0000-0003-1563-712X

DOI:

https://doi.org/10.31649/sent03.01.050

Анотація

Пропонована до дискусії тема має відповісти на фундаментальне питання самовизначення філософської свідомости, питання про достовірне начало мислення. Загальним началом відповіді є визнання того, що новоєвропейська метафізика вважає принципом мислення фундаменталізм. Відносно цієї стратегії мислення висунуто тези: 1) фундаменталізм є неможливим; 2) фундаменталізм не був універсальною новоєвропейською стратегією мислення; 3) фундаменталізмові слід протиставити умоглядну очевидність і системність міркувань; 4) фундаменталізм і системність міркувань – взаємовиключні. Оскільки лише акт віри за визначенням збігається з буттям, то новоєвропейська філософія своїм фундаменталізмом розв’язує суто релігійне питання. Проте для філософів топосом збігу буття і мислення є знання. Але доки достовірним началом мислення є знання, а наука є позитивістською, доти філософія перебуватиме у перманентній кризі. Тому філософія, відкриваючи нові можливості буття, дедалі впевненіше спирається на нову метафізичну достовірність – екзістенційний досвід. Метафізично обстояти екзістенційний досвід є покликанням неоскептицизму.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 64

Опубліковано

2001-06-25

Як цитувати

Пролеєв, С. (2001). Модерна думка і сучасне призначення скепсису. Sententiae, 3(1), 50–58. https://doi.org/10.31649/sent03.01.050

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.