Просвітництво і медіація (роздуми над книгою Олега Перепелиці «Медіуми Просвітництва: обсценні відхилення»)
DOI:
https://doi.org/10.22240/sent34.01.161Ключові слова:
Просвітництво, медіація, медіум, мова, секс, грошіАнотація
Автор аналізує концепцію Просвітництва, викладену в монографії Олега Перепелиці «Медіуми Просвітництва: обсценні відхилення», і констатує, що в зазначеній праці Просвітництво розглядається як медіальний феномен. О. Перепелиця виділяє три медіуми Просвітництва: мову, секс і гроші.
Далі автор зазначає, що головним недоліком концепції О. Перепелиці є занадто широке розуміння Просвітництва. Крім того, дослідник підміняє медіуми Просвітництва загальнолюдськими медіумами.
Секс виконував свої посередницькі функції ще в первісному суспільстві та продовжує виконувати їх до цього дня. При цьому сексуальність дуже важлива для європейського Просвітництва, а в китайському особливої ролі не відіграє. Але навіть коли ми говоримо про Європу, необхідно ще з’ясувати, за яких умов секс стає медіумом Просвітництва. Гроші ж для Просвітництва є не медіумом, а одним із факторів, які зумовлюють стан людської природи до того, як її буде піддано впливові виховання й навчання. Мова є повноцінним медіумом тільки в китайському Просвітництві. В Європі діє тенденція до перетворення мови на об’єкт виховання. Щоб довести цю тезу автор зіставляє погляди Лока, Платона і Конфуція.Посилання
Kobzev, A. I. (2002). Philosophy of Chinese Neo-Confucianism. [In Russian]. Moscow: Vostochnaya Literatura.
Kuznetsov, V. G. (2014). Enlightenment and Ontology. Autochthonous Enlightenments: China. [In Russian]. Sententiae, 30(1), 5-22.
Malyavin, V. V. (2007). Confucius. [In Russian]. Moscow: Molodaya gvardiya.
Marx, K. (1968). Ökonomisch-philosophische Manuskripte aus dem Jahre 1844. In K. Marx & F. Engels. Werke (Ergänzungsband, 1. Teil, S. 465-588). Berlin (DDR): Dietz Verlag.
Perepelitsa, O. (2014). Mediums of the Enlightenment: obscene deviation. [In Russian]. Kharkiv: V. N. Karazin Kharkiv National University.
Plato. (1990-1994). Works in 4 vol. [In Russian]. Moscow: Mysl.
Semenenko, I. I. (1987). Aphorisms of Confucius. [In Russian]. Moscow: MGU.
Siskin, C., & Warner, W. (2010). This is Enlightenment: An Invitation in the Form of an Argument. In C. Siskin, & W. Warner (Eds.). This is Enlightenment (pp. 1-33). Chicago: The University of Chicago Press. https://doi.org/10.7208/chicago/9780226761466.001.0001
The Analects. [In Russian]. (1972). In Yang Hin-shun, (Ed.). A Philosophy of Ancient Chine. Anthology in 2 vol. (Vol. 1, pp. 139-174). Moscow: Mysl.
Locke, J. (1823). The Works in ten volumes. London: Thomas Tegg.
Zavadskaya, Е. V. (1982). Mission of the Word in “The Analects”. [In Russian]. In L. P. Delyusin (Ed.). Confucianism in China: Theory and Practice (pp. 36-45). Moscow: Nauka.
##submission.downloads##
-
PDF (Російська)
Завантажень PDF: 225
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Sententiae
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).