Онтологія ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві в інтерпретації кримського мислителя Ахмада бін Абдаллаха аль-Кримі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.22240/sent32.01.036

Ключові слова:

суфійська філософія, розрізнення між сутністю та існуванням, матуридиський калям, буття, обов’язкове існування, тотожність абсолютного й необхідного буття, мислення, дійсність

Анотація

Дослідження присвячено творчості кримського мислителя Ахмада бін Абдаллаха аль-Кримі, одного з найвидатніших інтерпретаторів суфійської філософії ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві. Доведено, що Ахмад аль-Кримі використовував поняття ібн Сіни про розрізнення між сутністю та існуванням (поряд із деякими концептами матуридиського каляму). На основі рукопису праці «Настанова для розгублених та ключ для вимогливих», автор досліджує головні особливості вчення кримського мислителя: 1) поняття «буття» у філософії ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві він інтерпретує як ідею обов’язкового існування, запропоновану ібн Сіною; 2) концепцію тотожності абсолютного й необхідного буття він розуміє як єдиний правильний підхід до зняття суперечок між прихильниками й критиками суфізму; 3) концепція «співвіднесеності» постає у нього як розв’язання проблеми співвідношення мислення та дійсності.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

АК (a): Аль-Кримі. Абд Аллах, Хашійя ’аля шарх ’ака’їд ан-Насафійя. Diyarbakır İl Halk Kütüphanesi, 21 Hk 230/2, арк. 101b-192a.

АК (b): Аль-Кримі. Абд Аллах. Хашійя ’аля тальвіх. Princeton University Libarary, Garrett 5405Y, 160 арк.

АК (c): Аль-Кримі. Абд Аллах. Хашійя ’аля тальвіх. Süleymaniye Kütüphanesi, 34 Fe 591, арк. 1a-289a.

АК (d): Аль-Кримі. Місбах ат-Таділ фі Шарх Анвар ат-Танзіл. Süleymaniye Kütüphanesi, 34 Fe 591, 291 арк.

АК (e): Аль-Кримі. Насіха аль-га’імін уа фатіха аль-хатімін. Basel University Library, M III 25, 222 арк.

Аль-Газалі (1993): Аль-Газалі. Аль-Мустасфа мін ’ільм аль-Усуль. Медіна: Шаріка Мадіна аль-Мунаввара, 1993, Т. 1–4.

Аль-Кафауві (Ката’іб): Аль-Кафауві. Ката’іб ’Аллям аль-Ахйар фі Мазгаб Абу Ханіфа ан-Ну’ман аль-Мухтар. Süleymaniye Kütüphanesi, 34 Fe 1381, Л. 415 aрк.

Аль-Кінді (1953): Аль-Кінді. Рісала фі аль-Фальсафа аль-Уля, Раса’їл аль-Кінді аль-Фальсафійя. Каїр: Дар аль-Кітаб аль-’Арабі, 1953, т. 1, С. 81–163.

Аль-Кунаві (2005): Аль-Кунаві. ’Іджаз аль-Байан фі Тафсір Умм аль-Кур’ан. Бейрут: Дар аль-Кутуб аль-’Ільмійя, 2005, 320 с.

Ібн Сіна (1968): Ібн Сіна. Аль-Ішарат уа т-Танбігат. Каїр: Дар аль-Ма’руф бі-Міср, 1968, Т. 3, 331 c.

Йасін (2003): Йасін, І. Садр ад-Дін аль-Кунаві уа фальсафату-гу с-суфійя. Іскандарійя: Манша’ аль-Ма’аріф, 2003, 318 с.

Смирнов (2001): Смирнов, А.С. Логика Смысла: Теория и ее приложение к анализу класси-ческой арабской философии и культуры. Москва: Языки славянской культуры, 2001, 504 с.

Ташкопрі-Заде (1975): Ташкопрі-Заде. Аш-Шака’їк ан-Ну’манійя фі ’Улама’ ад-Давля аль-’Усманійя. Бейрут: Дар аль-Кутуб аль-’Ільмійя, 1975, 504 с.

Фігріст (1987): Фігріст аш-шаміль лі-ль-Турас аль-’Арабі аль-’Ісламі аль-Махтут. Амман: Му’асаса Аль Аль-Байт, 1987, т. 2, 985 c.

Beneito (1998): Beneito, P. «The Presence of Superlative Compassion (Rahamut): On the Names al-Rahman al-Rahim and Other Terms with the Lexical Root r-h-m in the Work of Ibn 'Arabi». In: Journal of the Muhyiddin Ibn-'Arabi Society, 24, 1998, P. 53–87.

Bursali (1975): Bursali, M. Osmanli Müellifleri. Istanbul: Meral Yayınevi, 1975, 480 s.

Chittick (1981): Chittick, W.C. «Mysticism versus Philosophy in earlier Islamic History: The Al-Tūsi, Al-Qūnawi correspondence». In: Religious Studies, Volume 17, Issue 01, March 1981, P. 87–104.

Chittick (1982): Chittick, W.C. «Five Divine Presences: From al-Qunawi to al-Qaysari'». In: The Muslim World, 72 (1982), P. 107–128.

Ergin (1957): Ergin, O. «Sadreddin al-Qunavi ve Eserleri». In: Şarkıyat Mecmuasi, II, 64, 1957, S. 63–90.

Ökten (2013): Ökten, E. «Scholars and Mobility: A preliminary assessment from the perspective of al-Shaqāyiq al-Nu'māniyya». In: Journal of Ottoman Studies, 41 (2013), P. 55–70.

Sсhubert (1994): Schubert, G. «Ahmad b. Abdallah al-Qrimi, ein Verteidiger Ibn al-Arabis gegen die Orthodoxie». In: Asiatische Studien, 48 (1994), S. 1379–1381.

Біографія автора

Mykhaylo Yakubovych, Национальний університет «Острозька академія»

кандидат історичних наук, старший науковий співробітник

Посилання

Al-Gazali. (1993). Selected from the Science of the Principles. Vol. 1-4. [In Arabic]. Al-Madinah: Al-Madinah al-Munawwarah Company.

Al-Kafawi. Troops of the Best Scholars from the School of Abu Khanifah. The Blessed the Chosen One. [In Arabic]. Süleymaniye Kütüphanesi (34 Fe 1381, 415 ff.).

Al-Kindi. (1953). Treatise on the First Philosophy. [In Arabic]. In Philosophical Treatises of Al-Kindi. (Vol. 1, pp. 81-63). Cairo: Arabic Book Publishing House.

Al-Qrimi. Advise for the Perplexed and Key for the Exigent. [In Arabic]. Basel University Library (M III 25, 222 ff.).

Al-Qrimi. Glosses on the «Compilation». [In Arabic]. Süleymaniye Kütüphanesi (34 Fe 591, ff. 1a-289a).

Al-Qrimi. Glosses on the «Compilation». Princeton University Libarary, Garrett (5405Y, 160 ff.).

Al-Qrimi. Glosses on the Commentary of An-Nasafi’s «Doctrines». [In Arabic]. Diyarbakır İl Halk Kütüphanesi (21 Hk 230/2, ff. 101b-192a).

Al-Qrimi. Lamp of the Correction in the Commentary on «Lights of the Revelation». [In Arabic]. Süleymaniye Kütüphanesi (34 Fe 591, 291 ff.).

Al-Qunawi. (2005).Wonder of the Style in the Interpretation of «Mother of the Qur’an». Beirut: Academic Books Publishing House.

Beneito, P. (1998). The Presence of Superlative Compassion (Rahamut): On the Names al-Rahmân al-Rahîm and Other Terms with the Lexical Root r-h-m in the Work of Ibn ’Arabi. Journal of the Muhyiddin Ibn-'Arabi Society, 24, 53-87.

Bursali, M. (1975). Osmanli Müellifleri. Istanbul: Meral Yayınevi.

Chittick, W. (1982). Five Divine Presences: From al-Qunawi to al-Qaysari'. The Muslim World, 72, 107-128. https://doi.org/10.1111/j.1478-1913.1982.tb03238.x

Chittick, W. (1981). Mysticism versus Philosophy in earlier Islamic History: The Al-Tūsi, Al-Qūnawi correspondence. Religious Studies, 17(1), 87-104. https://doi.org/10.1017/S0034412500012804

Complete Catalogue of the Arabic Islamic Manuscript Heritage. Vol. 2. (1987). [In Arabic]. Amman: Al Al-Bayt Foundation.

Ergin, O. (1957). Sadreddin al-Qunavi ve Eserleri. Şarkıyat Mecmuasi, II(64), 63-90.

Ibn Sina. (1968). Remarks and Admonitions. Vol. 3. [In Arabic]. Cairo: Al-Ma’arif Publishing House in Egypt.

Ökten, E. (2013). Scholars and Mobility: A preliminary assessment from the perspective of al-Shaqāyiq al-Nu'māniyya. Journal of Ottoman Studies, 41, 55-70.

Schubert, G. (1994). Ahmad b. Abdallah al-Qrimi, ein Verteidiger Ibn al-Arabis gegen die Orthodoxie. Asiatische Studien, 48, 1379-1381.

Smirnov, A. S. (2001). Logic of the Meaning. Theory and its Application to the Analysis of the Classical Arabic Philosophy and Culture. [In Russian]. Moscow: LRC.

Tashkopru-Zade. (1975). Flowers of the Scholars of the Ottoman State. [In Arabic]. Beirut: Academic Books Publishing House.

Yasin, I. (2003). Sadr al-Din al-Qunawi and His Sufi Philosophy. [In Arabic]. Alexandria: Al-Ma’arif Society.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 550

Опубліковано

2015-06-16

Як цитувати

Yakubovych, M. (2015). Онтологія ібн Арабі та Садр ад-Діна аль-Кунаві в інтерпретації кримського мислителя Ахмада бін Абдаллаха аль-Кримі. Sententiae, 32(1), 36–46. https://doi.org/10.22240/sent32.01.036

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають