ФІЛОСОФІЯ СТІНИ
DOI:
https://doi.org/10.22240/sent22.01.102Анотація
В межах культури, потрактовуваної як сукупність заборон, феномен стіни розглядається як втілена заборона. Досліджується роль стіни в історіософському аспекті, а також – роль фрагменту стіни як субстрату в образотворчому мистецтві. Визначено локус стіни у вигляді перетину променів прямої і зворотної перспективи, що мають спільну назву позитивної перспективи. На прикладі графіті запроваджується поняття негативної перспективи. Продемонстровано, що цілісний образ у зворотній перспективі розпадається на частини. Деструкція зображення пояснюється впливом стіни як втіленої метафізичної заборони. Потрактовуваний у такий спосіб, феномен стіни постає як об’єкт апофатичної філософії.
ЛИТЕРАТУРА
Адо П. Духовные упражнения и античная философия / Пер. с франц. при участии В.А. Воробьева. – М.; СПб. Изд-во "Степной ветер"; ИД "Коло". – 2005. – 448 c.
Катасонов В.Н. Боровшийся с бесконечным. Философско-религиозные аспекты генезиса теории множеств Г.Кантора. – М.: МАРТИС. – 1999. – 208 c.
Катречко С.Л. Как возможно творческое воображение // Воображение как познавательная способность. – М.: Центр гуманитарных исследований. – 2001. – С. 35–44.
Монахиня Иулиания (Соколова) Труд иконописца. – К.: Пролог. – 2005. – 224 с.
Надточий Э. Путями Авеля // Логос. – 34. – 2002. – № 3/4. – [Електронний ресурс. Доступ: http://www.ruthenia.ru/logos/number/34/18.pdf ]
Тарабукин Н.М. Смысл иконы. – М.: Православное Братство Святителя Филарета Московского. – 2001. – 224 с.
Татаркевич Вл. История шести понятий. – М.: Дом интеллектуальной книги. – 2002. – 374 с.
Третьяков Н.Н. Образ в искусстве. Основы композиции. – Свято-Введенская Оптина Пустынь. – 2001. – 262 c.
Russell B. On Denoting // Mind. – New Series. – Vol. 14. – Oct. 1905. – № 56. – P. 479–493.
Посилання
Katasonov V.N. Struggled with the infinite. Philosophical and religious aspects of the Cantor set theory’s genesis [in Russian]. Moscow: MARTIS. 1999. 208 p.
Katrechko S.L. How a creative imagination is possible? [in Russian].Imagination as a cognitive faculty. Moscow: Center of the humanities. 2001. P. 35–44.
Nadtochiy E. In Abel’s ways [in Russian].Logos. 34. 2002. № 3/4. –http://www.ruthenia.ru/logos/number/34/18.pdf .
Nun Juliana (Sokolova) work of an icon painter [in Russian]. Kiev: Prolog. 2005. 224 p.
Russell B. On Denoting.Mind. New Series. Vol. 14. Oct. 1905. № 56. P. 479–493.
Tarabukin N.M. Meaning of icon [in Russian]. Moscow: St. Filaret of Moscow Orthodox Community. 2001. 224 p.
Tatarkiewicz W. A history of six ideas: An Essay in Aesthetics [in Russian]. Moscow: House of intellectual book. 2003. 374 p.
Tretyakov N.N. Image in Art. Grounds of composition [in Russian]. Kozelsk: Optina Hermitage. 2001. 262 p.
##submission.downloads##
-
PDF (Російська)
Завантажень PDF: 197
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).