«Учитися філософувати»: роль історії філософії та теорії аргументації в реформі філософської освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.22240/sent37.01.219

Ключові слова:

радянська система освіти, реформа освіти, філософська освіта, історія філософії, теорія аргументації

Анотація

Автор обґрунтовує тезу про ключову роль реформи філософської освіти за умов соціально-економічної кризи. Без цієї реформи унеможливлюється формування нового металітету, а без зміни менталітету неможливі жодні ніші реформи. Критикуючи радянську адміністративно-командну систему, автор ствержджує, що вона досі зберігається в самій структурі українських університетів. Реформа філософської освіти, на думку автора, має полягати (1) у демократизації освітнього процесу й (2) у переорієнтації цього процесу на розвиток здатності філософувати. Ця мета передбачає, що основою філософської освіти мають стати такі дисципліни, як історія філософії й теорія аргументації, адже саме вони дають розуміння філософських проблем і навчають мислити критично і творчо.

Біографія автора

Sergiy Secundant, Одеський національний університет ім. І. Мечнікова

д. філос. н., доцент кафедри філософії та основ загальногуманітарного знання

Посилання

Kant, I. (1911). Kant’s gesammelte Schriften. Herausgegeben von der Königlich Preußischen Akademie der Wissenschaften. Abteilung 1. Band III: Kritik der reinen Vernunft. Zweite Auflage 1787. Berlin: G. Reimer.

Kant, I. (1912). Kant’s gesammelte Schriften. Herausgegeben von der Königlich Preußischen Akademie der Wissenschaften. Abteilung 1. Band II: Vorkritische Schriften II: 1757-1777. Berlin: G. Reimer.

Grohmann, J. C. A. (1798). Neue Beiträge zur kritischen Philosophie und insbesondere zur Geschichte der Philosophie (Vol. 1). Berlin: Königl. Preuß. Akadem. Kunst.

Lehmann, G. (1969). Beiträge zur Geschichte und Interpretation der Philosophie Kants. Berlin: Walter de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110839272

Tellkampf, U. L. (2013). Das Gedachte oder das Denken lernen? Das Gedachte oder das Denken lernen! Zur Orientierung an Phänomenen und Problemen im Philosophieunterricht. Research on Steiner Education, 4(2), 1-45.

Windelband, W. (1905). Geschichte der Philosophie. In W. Windelband (Hrsg.), Die Philosophie im Beginn des zwanzigsten Jahrhunderts. Festschrift für Kuno Fischer (pp. 175-199). Winter, Heidelberg.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 354

Опубліковано

2018-06-16

Як цитувати

Secundant, S. (2018). «Учитися філософувати»: роль історії філософії та теорії аргументації в реформі філософської освіти. Sententiae, 37(1), 219–232. https://doi.org/10.22240/sent37.01.219

Номер

Розділ

НАУКОВЕ ЖИТТЯ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.