«Учитися філософувати»: роль історії філософії та теорії аргументації в реформі філософської освіти
DOI:
https://doi.org/10.22240/sent37.01.219Ключові слова:
радянська система освіти, реформа освіти, філософська освіта, історія філософії, теорія аргументаціїАнотація
Автор обґрунтовує тезу про ключову роль реформи філософської освіти за умов соціально-економічної кризи. Без цієї реформи унеможливлюється формування нового металітету, а без зміни менталітету неможливі жодні ніші реформи. Критикуючи радянську адміністративно-командну систему, автор ствержджує, що вона досі зберігається в самій структурі українських університетів. Реформа філософської освіти, на думку автора, має полягати (1) у демократизації освітнього процесу й (2) у переорієнтації цього процесу на розвиток здатності філософувати. Ця мета передбачає, що основою філософської освіти мають стати такі дисципліни, як історія філософії й теорія аргументації, адже саме вони дають розуміння філософських проблем і навчають мислити критично і творчо.
Посилання
Kant, I. (1911). Kant’s gesammelte Schriften. Herausgegeben von der Königlich Preußischen Akademie der Wissenschaften. Abteilung 1. Band III: Kritik der reinen Vernunft. Zweite Auflage 1787. Berlin: G. Reimer.
Kant, I. (1912). Kant’s gesammelte Schriften. Herausgegeben von der Königlich Preußischen Akademie der Wissenschaften. Abteilung 1. Band II: Vorkritische Schriften II: 1757-1777. Berlin: G. Reimer.
Grohmann, J. C. A. (1798). Neue Beiträge zur kritischen Philosophie und insbesondere zur Geschichte der Philosophie (Vol. 1). Berlin: Königl. Preuß. Akadem. Kunst.
Lehmann, G. (1969). Beiträge zur Geschichte und Interpretation der Philosophie Kants. Berlin: Walter de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110839272
Tellkampf, U. L. (2013). Das Gedachte oder das Denken lernen? Das Gedachte oder das Denken lernen! Zur Orientierung an Phänomenen und Problemen im Philosophieunterricht. Research on Steiner Education, 4(2), 1-45.
Windelband, W. (1905). Geschichte der Philosophie. In W. Windelband (Hrsg.), Die Philosophie im Beginn des zwanzigsten Jahrhunderts. Festschrift für Kuno Fischer (pp. 175-199). Winter, Heidelberg.
##submission.downloads##
-
PDF (Російська)
Завантажень PDF: 365
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).