Вчення Садр ад-Діна Шіразі про буття

Автор(и)

  • Roland Pietsch Український Вільний Університет (Мюнхен)

DOI:

https://doi.org/10.22240/sent36.01.006

Ключові слова:

Садр ад-Дін Ширазі, буття, суще, сутність, щосність, Тома Аквінський, actus essendi, забуття буття, Мартин Гайдеґер

Анотація

У статті досліджуються основні риси метафізичного вчення визначного іранського філософа й богослова Садр ад-Діна Шіразі (Мулли Садри), який докорінно оновив філософську думку ісламського світу. Розглянуто такі аспекти його вчення: (1) першочерговість та ієрархія буття; (2) різниця між поняттям і реальністю буття; (3) різниця між буттям і сущим; (4) різниця між буттям і сутністю. Виявлено подібність між ученням Садр ад-Діна Ширазі й деякими концепціями Томи Аквінського, передусім – ученням останнього про реальність буття (actus essendi). Оскільки обидва філософи обґрунтували онтологічну різницю між буттям і сущим, їх не можна відносити до традиції «забуття буття», яку Мартин Гайдеґер вважав головною рисою історії європейської метафізики.

Біографія автора

Roland Pietsch, Український Вільний Університет (Мюнхен)

доктор теології, заслужений професор у відставці Університету Людвіга-Максиміліана (Мюнхен), професор філософії

Посилання

Avicenna. (1977). Liber de Philosophia Prima sive Scientia Divina. In Avicenna Latinus, Liber de Philosophia Prima sive Scientia Divina I-IV (Vol. 1). (S. Van Riet, Ed.). Leuven: Peeters; Leiden: Brill.

Corbin, H. (1988). Introduction. In Ṣ. al-D. M. Širāzī, Le livre des pénétrations métaphysiques (Kitāb al- Mashā’ir). (H. Corbin, Trans.). Lagrasse: Verdier.

Corbin, H. (1990). Philosophie prophétique et métaphysique de l’être. In H. Corbin, L’Iran et la philosophie. Paris: Fayard.

Daiber, H. (2007a). Bibliography of Islamic philosophy. Supplement. Leiden, Boston: Brill.

Daiber, H. (2007b). Bibliography of Islamic Philosophy. Vol. 1 : Alphabetical list of publications. Leiden, Boston: Brill.

Fabro, C. (1953). Ontologia esistenzialistica e metafisica tradizionale. Rivista di Filosopfia Neo-Scolastica, 45(6), 581-618.

Fabro, C. (1956). Actualité et originalité de l’esse thomiste. Revue thomiste, 56, 240-270, 480-510.

Fabro, C. (1957). Dall’essere all’esistente. Brescia: Morcelliana.

Fabro, C. (1969). La problematica dello «esse» tomistico. In C. Fabro, Tomismo e pensiero modern. Roma: Pontifica Universita' Lateranense.

Heidegger, M. (1929). Kant und das Problem der Metaphysik. Bonn: F. Cohen.

Heidegger, M. (1950). Der Spruch des Anaximander. In M. Heidegger, Holzwege. Frankfurt am Main: Klostermann.

Heidegger, M. (1953). Einführung in die Metaphysik. Tübingen: Niemeyer.

Heidegger, M. (1955). Vom Wesen des Grundes. Frankfurt am Main: Klostermann.

Heidegger, M. (1976a). Brief über den Humanismus. In M. Heidegger, Wegmarken: Gesamtausgabe (GA), Bd. 9, Abt. 1: Veröffentlichte Schriften 1910-1976 (pp. 313-364). Frankfurt am Main: Klostermann.

Heidegger, M. (1976b). Nachwort zu “Was ist Metaphysik”? In M. Heidegger, Wegmarken: GA, Bd. 9, Abt. 1… (pp. 303-312). Frankfurt am Main: Klostermann.

Heidegger, M. (1976c). Platons Lehre von der Wahrheit. In M. Heidegger, Wegmarken: GA, Bd. 9, Abt. 1… (pp. 203-238). Frankfurt am Main: Klostermann.

Heidegger, M. (1976d). Vom Wesen der Wahrheit. In M. Heidegger, Wegmarken: GA, Bd. 9, Abt. 1… (pp. 177-202). Frankfurt am Main: Klostermann.

Heidegger, M. (2006). Sein und Zeit. Tübingen: Niemeyer.
Ibn Sina. (1980). Kitāb aš-Šifā (Bd. 1). Kairo.

Izutsu, T. (1971). The fundamental structure of Sabzawari’s metaphysics. In T. Izutsu, The Concept and Reality of Existence (pp. 57-149). Tokyo: Keio Institute.

Nasr, S. H. (1972). Mullā Ṣadrā and the Doctrine of the Unity of Being. The Philosophical forum, 4(1), 153-161.

Oldmeadow, H. (2010). Frithjof Schuon and the Perennial Philosophy. Bloomington: World Wisdom.

Pangallo, M. (1987). L‘essere come atto nell tomismo essenziale di Cornelio Fabro. Roma: Libreria Editrice Vaticana.

Picht, G. (1980). Der Begriff der Energeia bei Aristoteles. In G. Picht, Hier und Jetzt (Bd. 1, pp. 289-308). Stuttgart: Klett-Cotta.

Rizvi, S. H. (2007). Mullā Ṣadrā Shīrāzī: His Life and Works and The Sources for Safavid Philosophy. Oxford: Oxford UP.

Rizvi, S. H. (2009). Mullā Şadrā and Metaphysics: modulation of being. London: Routledge.

Schuon, F. (1981). Sophia perennis. In G.-K. Kaltenbrunner (Hrsg.), Wissende, Verschwiegene, Eingeweihte. Hinführung zur Esoterik, Herderbücherei Initiative 42. München: Herder.

Schütz, L. (1983). Thomas-Lexikon: Sammlung, Übers. u. Erkl. d. in sämtl. Werken d. h. Thomas von Aquin vorkommenden Kunstausdrücke u. wiss. Aussprüche. (Nachdr.). Stuttgart-Bad Cannstatt: Frommann-Holzboog.

Širāzī, Ṣ. al-D. M. (1958). Al-Asfār al-arb’a (V. 1). (M. H. Tabataba’i, Ed.). Qom.

Širāzī, Ṣ. al-D. M. (1965). Le livre des pénétrations métaphysiques (Kitab al-Mashā’ir). Paris, & Teheran: Dep. d'iranologie de l'Institut franco-iranien.

Širāzī, Ṣ. al-D. M. (2003). Ḥikma al-muta’ āliya fī l-asfār al-arba’a al-´aqliyya. (G. A’avani, Ed.), Teheran.

Youn Hui Kang. (1999). La libertà di san Tommaso nell’interpretazione di Cornelio Fabro, Roma: Pontificia universitas urbaniana.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 475

Опубліковано

2017-06-16

Як цитувати

Pietsch, R. (2017). Вчення Садр ад-Діна Шіразі про буття. Sententiae, 36(1), 6–16. https://doi.org/10.22240/sent36.01.006

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.