Російська ідентифікація. «Любомудріє» замість філософії.
DOI:
https://doi.org/10.31649/sent13.02.160Ключові слова:
Шелінг, Кірєєвський, німецька філософія, Європа, міфологізаціяАнотація
Автор статті ставить за мету довести тезу, що саме "любомудри" першими сформулювали на категоріальному, історіософському рівні опозицію Росія – Європа, яка й досі є основною для розуміння російської ідентифікації. Автор зазначив, що бажання відокремитися від європейського минулого перетворюється на чітку тенденцію, причини якої лежать не тільки у царині ідеології (ми – не Европа, тож будь-які паралелі не можуть мати місця), але й у царині масової свідомости, вихованої на легендарній історії Русі та позначеної надмірною ксенофобією. Під «Заходом» розуміється міфологема Заходу, і міфологізація є тим ґрунтом, на якому єднаються течії російської думки і який є невід’ємною рисою «руської ідеї», себто спроби цивілізаційної самоідентифікації росіян. Любомудрам вдалося прищепити німецьку філософію російській думці.
Посилання
Chaadaev, P. Y. (1989). Articles and letters. [in Russian]. Moscow: Sovremennik.Egorov, B. F., & Medova, M. I. (1970). The correspondence of Prince V. V. F. Odoevsky with A. S. Khomyakov. [in Russian]. Uchenyye zapiski Tartuskogo universiteta, 251, 335-349.
Gershenzon, M. O. (1910). Historical Notes. [in Russian]. Moscow: Sklad izd. v kontore zhurn. Kriticheskoye obozreniye.
Grigoriev, A. (1967). Literary criticism. [in Russian]. Moscow: Khud. lit.
Kamensky, Z. A. (1980). Moscow circle of lyubomudry. [in Russian]. Moscow: Nauka.
Kazakova, N. (Ed.). (1991). Milestones. Intellectuals in Russia. Collection of articles 1909-1910. [in Russian]. Moscow: Molodaya gvardiya.
Kireevsky, I. V. (1984). Selected articles. [in Russian]. Moscow: Sovremennik.
Kozhinov, V. (2002). Fyodor Tyutchev, Prophet in his Fatherland. [in Russian]. Moscow: Eksmo.
Lotman, Y. M. (1997). Talks about Russian Culture (Life and Traditions of the Russian Nobility (XVIII - early XIX century). [in Russian]. St. Petersburg: Iskusstvo-SPb.
Odoevsky, V. F. (1981). Russian Nights. [in Russian]. In V. F. Odoevsky, Collected Works: in 2 vols. (Vol. 1). Moscow: Khudozhestvennaya literatura.
Ovsyannikov, M. F. (Ed.). (1974). Russian aesthetic treatises of the first third of the XIX century (Vol. 2). [in Russian]. Moscow: Iskusstvo.
Sakharov, V. I. (1978). On the existence of Schellingian ideas in Russian literature. [in Russian]. In Kontekst, 1977: literary-theoretical studies, (pp. 210-226). Moscow: Nauka.
Sakulin, P. N. (1913). From the history of Russian idealism. Prince V.F. Odoevsky. Thinker and writer (Vol. 1, Ch. 1.). [in Russian]. Moscow: M. i S. Sabashnikovy.
Usok, I. E. (1973). The philosophical poetry of the lyubomudry. [in Russian]. In Y. V. Mann, I. G. Neupokoeva, & W. R. Focht (Eds.), To the history of Russian romanticism. Moscow: Nauka.
Valitsky, A. (1998). Captive to a conservative utopia. The Structure and Modifications of Russian Slavophilism. [in Ukrainian]. Kyiv: Osnovy.
Venevitinov, (1956). D. V. Selected works. [in Russian]. Moscow: Gos. izd-vo khudozh. lit-ry.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень PDF: 25
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).