КОТИНҐЕМОВА КОНЦЕПЦІЯ ТРІАЛІЗМУ ДЕКАРТА Й СУЧАСНІ ДИСКУСІЇ

Автор(и)

  • Lubov Bodnarchuk Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Anastasia Sen’ Київський національний університет імені Тараса Шевченка http://orcid.org/0000-0002-7844-8820

DOI:

https://doi.org/10.22240/sent30.01.196

Ключові слова:

Декарт, дуалізм, триалізм, проблема співвідношення розуму й тіла

Анотація

В статті описано підходи головних прихильників тлумачення картезіанства як триалізму (Дж. Котинґем, П. Гофман, Т. Шмальц та ін.) і критику їхніх ідей прихильниками дуалістичного тлумачення картезіанства (М. Роземонд та ін.). Відзначено істотні зміни в сучасному розумінні дуалізму, спричинені полемікою з «триалістами».

Біографії авторів

Lubov Bodnarchuk, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

аспірантка кафедри історії філософії

Anastasia Sen’, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

аспірантка кафедри історії філософії

Посилання

Beyssade, J.-M. (2014). The Analysis of the Piece of Wax. [In Ukrainian]. In O. Khoma (Ed.), Descartes' «Meditations» in the mirror of modern interpretations: Jean-Marie Beyssade, Jean-Luc Marion, Kim Sang Ong-Van-Cung (pp. 7-22). Kyiv: Duh i Litera.

Chappell, V. С. (2008). Descartes on Substance. In J. Broughton, & J. Carriero (Eds.), A companion to Descartes. Malden, MA: Blackwell.

Cottingam, J. (2008a). Cartesian Reflections: Essays on Descartes's philosophy. Oxford: Oxford UP.

Cottingam, J. (2008b). Cartesian trialism. In J. Cottingam, Cartesian Reflections: Essays on Descartes's philosophy (pp. 174-187). Oxford: Oxford UP.

Descartes, R. (1996). Œuvres complètes in 11 vol. (Ch. Adam, & P. Tannery, Eds.). Paris: Vrin.

Descartes, R. (1963-1973). Œuvres philosophiques (T. I-ІІI). (F. Alquié, Éd.). Paris: Garnier frères.

Khoma, O. (Ed.). (2014). Descartes' «Meditations» in the mirror of modern interpretations: Jean-Marie Beyssade, Jean-Luc Marion, Kim Sang Ong-Van-Cung. Kyiv: Duh i Litera.

Hoffman, P. (1999). Cartesian composites. Journal of the History of Philosophy, 37(2), 251-270. https://doi.org/10.1353/hph.2008.0912

Hoffman, P. (1990). Cartesian Passions and Cartesian Dualism. Pacific Philosophical Quarterly, 71, 310-333.

Hoffman, P. (2009). Essays on Descartes. New York: Oxford UP.

Hoffman, P. (1986). The Unity of Descartes's Man. Philosophical Review, 95(3), 339-370. https://doi.org/10.2307/2185464

Kambouchner, D. (1995). L'homme des passions: commentaires sur Descartes (Т. 1). Paris: Albin Michel.

Kaufman, D. (2008). Descartes on Composites, Incomplete Substances, and Kinds of Unity (pp. 39-73). Archiv für Geschichte der Philosophie,90(1), 39-73. https://doi.org/10.1515/agph.2008.002

Kripke, S. A. (1980). Naming and necessity. Cambridge, Mass: Harvard UP.

Marion, J.-L. (2013). Sur la pensée passive de Descartes. Paris: PUF. https://doi.org/10.3917/puf.mario.2013.01

Markie, P. (1994). Descartes's concepts of substance. In J. Cottingham (Ed), Reason, will, and sensation: studies in Descartes's metaphysics (pp. 63-87). Oxford: Clarendon Press; Oxford; NY: Oxford UP.

Olivo, G. (1993). L'homme en personne. In Th. Verbeek (Ed.), Descartes et Regius: autour de l'Explication de l'esprit humain Amsterdam (pp. 69-91). Amsterdam: Rodopi.

Richardson, R. C. (1982). The 'Scandal' of Cartesian Interactionism. Mind, 91(361), 20-37. https://doi.org/10.1093/mind/XCI.361.20

Rozemond, M. (1998). Descartes's Dualism. Cambridge, Mass.; London: Harvard UP.

Schmaltz, T. M. (1992). Descartes and Malebranche on Mind and Mind-Body Union. The Philosophical Review, 101(2), 281-325. https://doi.org/10.2307/2185536

Skirry, J. (2001). A Hylomorphic Interpretation of Descartes's Theory of Mind-Body Union. Proceedings of the American Catholic Philosophical Association, 75, 267-283. https://doi.org/10.5840/acpaproc2001752

Skirry, J. (2005). Descartes and the Metaphysics of Human Nature. London & NY: Continuum.

Skirry, J. (2004). Does Descartes's Real Distinction Argument Prove Too Much? American Catholic Philosophical Quarterly, 78(3), 399-423.

Wilson, M. D. (1976). Descartes: The Epistemological Argument for Mind-Body Distinctness. Nous, 10, 3-15. https://doi.org/10.2307/2214469

Zaldivar, E. (2011). Descartes's Theory of Substance: Why He Was Not a Trialist. British Journal for the History of Philosophy, 19(3), 395-418. https://doi.org/10.1080/09608788.2011.563519

Zaldivar, E. (2005). Was Descartes a Trialist? (A thesis presented to the Graduate School of the University of Florida). Gainesville, Fl.: University of Florida.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 658

Опубліковано

2014-06-16

Як цитувати

Bodnarchuk, L., & Sen’, A. (2014). КОТИНҐЕМОВА КОНЦЕПЦІЯ ТРІАЛІЗМУ ДЕКАРТА Й СУЧАСНІ ДИСКУСІЇ. Sententiae, 30(1), 196–209. https://doi.org/10.22240/sent30.01.196

Номер

Розділ

РЕЦЕНЗІЇ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.