АПОРІЇ НЕОТОМІЗМУ РОЗДУМИ НАД КНИГОЮ АНДРІЙ БАУМЕЙСТЕР. ТОМА АКВІНСЬКИЙ: ВСТУП ДО МИСЛЕННЯ. БОГ, БУТТЯ І ПІЗНАННЯ. – К.: ДУХ І ЛІТЕРА, 2012

Автор(и)

  • Yuriy Chornomorets Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.22240/sent30.01.182

Ключові слова:

томізм, феноменологія, теорія пізнання, інтелектуальна інтуїція

Анотація

В рецензії аналізується філософія й богослов'я томізму, представлені в книзі знаного українського томістичного філософа сьогодення. Основна увага в статті приділена теорії пізнання Бога у філософії й теології Аквіната й у неотомізмі Андрія Баумейстера. В статті показано, що проект трансцендентального неотомізму Андрія Баумейстера містить численні апорії й суперечності. Cтверджується, що феноменологічний спосіб богословського й філософського мислення повністю відповідає природі розуму, світу та їхньої ідеальної причини (Бога). Трансцендентальний неотомізм (навіть у творчості такого видатного неотоміста, як Андрій Баумейстер) завжди залишається «мареннями метафізиків», не забезпечуючи безпосереднього аподиктичного знання про предмети власних гіпотетичних роздумів.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

Баумейстер А. Біля джерел мислення і буття. – Київ: Дух і літера, 2012а. – 480 с.

Баумейстер А. Тома Аквінський: вступ до мислення. Бог, буття і пізнання. – Київ: Дух і літера, 2012b. – 408 с.

Баумейстер А. Філософія права: Навчальний посібник. – Вінниця: О. Власюк, 2007. – 223 с.

Михайлов П. Б. Деятельность разума в богословии. Анализ понятия epinoia в древнехристи-анской й позднеантичной письменности // Вестник ПСТГУ. – 2006. – № 1 (15). – С. 52–81.

Пінкерс С. Т. Джерела християнської моралі: її метод, зміст та історія / перекл. під ред. О. Хоми. – Київ: Дух і літера, 2013. – 608 с.

Попов И. В. Личность и учение блаженного Августина // Попов И. В. Труды по патрологии / ред. иером. Евфимий (Моисеев), М. В. Осипова, А. В. Жир-Лебедь. В 2 т. – Сергиев Посад: Свято-Троицкая Сергиева Лавра, МДА, 2005. – Т. 2. – 776 с.

Суини М. Лекции по средневековой философии. Выпуск 1. Средневековая христианская философия Запада / пер. с англ. А.К. Лявданского. – Москва: Греко-латинский каби-нет Ю. А. Шичалина, 2001. – 304 с.

Чорноморец Ю., Левченко Т. Віра як акт розумної волі (згідно із вченням Максима Сповід-ника і Томи Аквінського) // Колегія. Часопис Інституту релігійних наук св. Томи Ак-вінського в Києві. – 2008. – №3 (16). – С. 137–153.

Чорноморец Ю., Шеремета О. Традиція українського неотомізму в діаспорі // Українське релігієзнавство: Бюлетень Української Асоціації релігієзнавців і Відділення релігієз-навства Інституту філософії НАНУ. – № 62–63. – 2012. – С. 59–77.

Чорноморец Ю., Шеремета О. Неотомізм: шлях до сьогодення (28.01.2010) – Електронний ресурс. Режим доступу: http://risu.org.ua/ua/index/studios/studies_of_religions/34123/

Karayannis V. Maxime le Confesseur. Essence et énérgies de Dieu. – Paris: Beauchesne, 1993. – IV, 488 p.

Lacner W. Studien zur Philosophischen Schultradition und zu den Nemesioszitaten bei Maximos dem Bekenner / Doktordissertation. – Graz: Karl-Franzens-Universitat, 1962. – 175 p.

Біографія автора

Yuriy Chornomorets, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова

доктор філософських наук, професор кафедри культурології

Посилання

Baumeister, A. (2012). At the root of thinking and being. [In Ukrainian]. Kyiv: Dukh i litera.

Baumeister, A. (2007). Philosophy of Law. [In Ukrainian]. Vinnytsia: O. Vlasyuk.

Baumeister, A. (2012). Thomas Aquinas: introduction to thinking. God, being and knowledge. [In Ukrainian]. Kyiv: Dukh i litera.

Chornomorets, Y., Levchenko, T. (2008). Faith as an act of rational will (according to the teachings of Maximus the Confessor and Thomas Aquinas). [In Ukrainian]. Collegia, 3(16), 137-153.

Chornomorets, Y., Sheremeta, A. (2010). Neo-Scholasticism: a Way to Contemporaneity. [In Ukrainian]. Retrived January 28, 2010, from http://risu.org.ua/ua/index/studios/studies_of_religions/34123/

Chornomorets, Y., Sheremeta, A. (2012). Tradition of Ukrainian Neo-Thomism in the Diaspora. [In Ukrainian]. Ukrainian Religious studies, 62-63, 59-77.

Karayannis, V. (1993). Maxime le Confesseur. Essence et énérgies de Dieu. Paris: Beauchesne.

Lacner, W. (1962). Studien zur Philosophischen Schultradition und zu den Nemesioszitaten bei Maximos dem Bekenner. (Doktordissertation). Graz: Karl-Franzens-Universität.

Mikhailov, P. B. (2006). Work of Reason in Theology: Analysis of the notion Epinoia in Early Christian and Later Ancient Literature. [In Russian]. St Tikhon’s University Review, 1(15), 52–81.

Pinckaers, S.-Th. (2013). The Sources of Christian Ethics. [In Ukrainian]. Kyiv: Dukh i litera.

Popov, I. V. (2005). Personality and the teaching of St. Augustine. [In Russian]. In I. V. Popov, Proceedings on Patrology, in 2 vol. (V. 2). Sergiev Posad: Holy Trinity St. Sergius Lavra, MDA.

Sweeney, M. (2001). Lectures on medieval philosophy: Iss. 1, The medieval Christian philosophy of the West. [In Russian]. Moscow: Yuriy Shichalin's Museum Graeco-Latinum.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 636

Опубліковано

2014-06-16

Як цитувати

Chornomorets, Y. (2014). АПОРІЇ НЕОТОМІЗМУ РОЗДУМИ НАД КНИГОЮ АНДРІЙ БАУМЕЙСТЕР. ТОМА АКВІНСЬКИЙ: ВСТУП ДО МИСЛЕННЯ. БОГ, БУТТЯ І ПІЗНАННЯ. – К.: ДУХ І ЛІТЕРА, 2012. Sententiae, 30(1), 182–195. https://doi.org/10.22240/sent30.01.182

Номер

Розділ

РЕЦЕНЗІЇ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.