ПЕРСПЕКТИВИ ТЕОЛОГО-ФІЛОСОФСЬКОГО ДІАЛОГУ В ПОСТРАДЯНСЬКОМУ ПРОТЕСТАНТИЗМІ
DOI:
https://doi.org/10.22240/sent25.02.153Анотація
У статті доводиться, що теологія пострадянських протестантів в умовах но-мінальної релігійності суспільства закономірно знаходить співрозмовників саме у філософській спільноті, де виявляється більше свободи на різноманіття. Обґрун-товано тезу про те, що саме теологія в її збірній функції може стати основою ін-теграції знання, академічної та духовної культури, філософії та практичної муд-рості, церковного та суспільного життя. Згідно з автором, той очевидний факт, що в протестантській теології власна мова обмежена у словнику та застосуванні, не збіднює її, а звільняє заради засвоєння інших мов, мов людської культури і філо-софії. Теологія розглядається, передусім, як частина і функція церкви, але також як інтелектуальна і духовна культура, звідки висновується, що теологія, яка хоче стати більше ніж теологією церковною, хоче стати свідченням для світу та засо-бом його переображення, має бути і теологією філософською. Акцентується про-блема подолання фундаменталізму, яке стає можливим не на зворотному шляху від теолого-філософської взаємодії культур до внутрішньої субкультури, а на шляху вперед – через теологічне засвоєння філософської культури. ЛІТЕРАТУРА Балаклицкий М. Секуляризм и религиозная вера // Богословские размышления. – 2009. – № 10. – С. 175–180. Бачинин В.А. Введение в христианскую эстетику. – СПб.: Библия для всех, 2005. – 376 c. Бачищев Ю. О проблеме возрождения христианской духовности российского общества на переломе XX и XXI столетий. – М.: Духовное возрождение, 2007. – С. 33–39. Брауэр Д. Церковь всегда реформирующаяся // Реформация vs Революция. Религиозно-философская тетрадь № 2. – М., 2011. – С. 6–13. Велькер М.. Христианство и плюрализм. – М.: Республика, 2001. – 208 С. Генри К. Христианин среди философов / Пер. с англ. Натальи Трауберг. – М.: ANNO DOMINI, 1993. – 96 С. Головин С. Мировоззрение: утраченное измерения благовестия. – Симферополь: ДИАЙПИ, 2008. – 96 С. Гололоб Г.А. Свобода между рабством и произволом. – СПб.: Библия для всех, 2008. – 432 С. ЛИТЕРАТУРА Балаклицкий М. Секуляризм и религиозная вера // Богословские размышления. – 2009. – № 10. – С. 175–180. Бачинин В.А. Введение в христианскую эстетику. – СПб.: Библия для всех, 2005. – 376 c. Бачищев Ю. О проблеме возрождения христианской духовности российского общества на переломе XX и XXI столетий. – М.: Духовное возрождение, 2007. – С. 33–39. Брауэр Д. Церковь всегда реформирующаяся // Реформация vs Революция. Религиозно-философская тетрадь № 2. – М., 2011. – С. 6–13. Велькер М.. Христианство и плюрализм. – М.: Республика, 2001. – 208 С. Генри К. Христианин среди философов / Пер. с англ. Натальи Трауберг. – М.: ANNO DOMINI, 1993. – 96 С. Головин С. Мировоззрение: утраченное измерения благовестия. – Симферополь: ДИАЙПИ, 2008. – 96 С. Гололоб Г.А. Свобода между рабством и произволом. – СПб.: Библия для всех, 2008. – 432 С. Шеффер Ф. Чтобы продолжалась жизнь. Взлеты и падения западной мысли и культу-ры. – Курск: Апологет, 2006. – 230 c. Elliott M.R. The current crisis in protestant theological education in the former Soviet Union // Religion in Eastern Europe. – 2010. – V. XXX, 4. – P. 1-22. Smith Ch. The Bible made impossible. Why Biblicism Is Not a Truly Evangelical Reading of Scripture. – Grand Rapids: BragosPress, 2011. – 220 p.Посилання
Balaklitsky, M. (2009). Secularism and Religious Faith. [In Russian]. Theological Reflections, (10), 175-180.
Elliott, M. R. (2010). The current crisis in protestant theological education in the former Soviet Union. Religion in Eastern Europe, 30(4), 1-22.
Smith, Ch. (2011). The Bible made impossible. Why Biblicism Is Not a Truly Evangelical Reading of Scripture. Grand Rapids: Bragos Press.
Elliott, M. R. (2010). The current crisis in protestant theological education in the former Soviet Union. Religion in Eastern Europe, 30(4), 1-22.
Smith, Ch. (2011). The Bible made impossible. Why Biblicism Is Not a Truly Evangelical Reading of Scripture. Grand Rapids: Bragos Press.
##submission.downloads##
-
PDF (Російська)
Завантажень PDF: 103
Переглядів анотації: 313
Опубліковано
2011-12-16
Як цитувати
Cherenkov, M. (2011). ПЕРСПЕКТИВИ ТЕОЛОГО-ФІЛОСОФСЬКОГО ДІАЛОГУ В ПОСТРАДЯНСЬКОМУ ПРОТЕСТАНТИЗМІ. Sententiae, 25(2), 153–173. https://doi.org/10.22240/sent25.02.153
Номер
Розділ
СТАТТІ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).