Ідея модерну і традиція заходу. Стаття 2

Автор(и)

  • Андрій Баумейстер Київ, Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-9389-0860

DOI:

https://doi.org/10.31649/sent12.01.152

Ключові слова:

Проект Просвітництва, розум, природа, універсалізм, цінност

Анотація

Просвітництво винайшло новий унікальний формат філософського мислення, перетворивши філософію на силу, що впливає на реальний світ. Автор закликає до визнання продуктивних сил Просвітництва, що постають як захисники раціональної прозорості й інтелектуальної чесності. Відкидаючи телеологічний контекст і зосереджуючись на формальних аспектах, просвітницькі ідеї призводять до втрати зв'язку з конкретною реальністю та метою дій. Останні десятиліття спостерігається відродження класичної традиції, проте виникають складнощі в розумінні фізичного порядку і його взаємозв'язку з моральним порядком. Автор погоджується з критикою проекту Просвітництва, але виступає проти відкидання будь-якого універсалістського проекту загалом. Розглядаючи ціннісний плюралізм як результат пізнього Просвітництва, автор вказує, що універсалістському проекту протистоять різні форми релятивізму. Саме в цьому контексті має відновити свою роль традиція

Посилання

Barbour, I. (2001). Ethics in the Age of Technology. [In Russian]. Moscow: BBI.

Bolz, N. (2004). Lust der Negation. Die Geburt der Kritischen Theorie aus dem Geist des Ressentiments. Merkur. Deutsche Zeitschrift für europäisches Denken, 9-10, 754-761.

Cassirer, E. (2004). Philosophy of the Enlightenment. [In Russian]. Moscow: ROSSPEN.

Gössle, V. (2003). Practical Philosophy in the Modern World. [In Ukranian]. Kyiv: Libra.

Gray, J. (2003). Enlightenment's Wake. [In Russian]. Moscow: Praxis. https://doi.org/10.4324/9780203450635

Habermas, J. (1995). Democracy. Reason. Morality. [In Russian]. Moscow: Academia.

Habermas, J. (2001). Philosophical Discourse of Modernity. [In Ukranian]. Kyiv: Fourth Wave.

Horkheimer, M. (1987). Gesammelte Schriften. Bd. 5: „Dialektik der Aufklärung“ und Schriften 1940-1950. Frankfurt am Main: Fischer.

Locke, J. (1988). Works (Vol. 3). [In Russian]. Moscow: Mysl.

MacIntyre, A. (2000). After Virtue. [In Russian]. Yekaterinburg: Delovaya Kniga.

Maier, H. (1992). Nachdenken überdas Christentum. München: Herder.

Maier, H. (1999). Welt ohne Christentum - was wäre anders? Freiburg: Herder.

Messner, J. (1955). Das Naturrecht. Handbuch der Gesellschaftsethik, Staatsethik und Wirtschaftsethik. Innsbruck, & München: Tyrolia-Verlag.

Murphy, N., & Ellis, J. (2004). On the Moral Nature of the Universe. [In Russian]. Moscow: BBI.

Pico, A. (2004). Theology in the Age of Science. [In Russian]. Moscow: BBI.

Prychepiy, Y. (Ed.). (2002). Classics of Political Thought from Plato to Max Weber. [In Ukranian]. Kyiv: Tandem.

Ranovich, A. B. (1990). Primary Sources on the History of Early Christianity. [In Russian] Moscow: Izdatelstvo politicheskoy literatury.

Scheler, M. (1999). Resentment in the Structure of Morals. [In Russian]. Saint Petersburg: Nauka.

Spaemann, R. (1993). Glück und Wohlwollen. Versuch über Ethik. Stuttgart: Klett-Cotta.

Taylor, C. (2005). The Sources of the Self. [In Ukranian]. Kyiv: Dukh i Litera.

Voytyla, K. (1991). Foundations of Ethics. Questions of Philosophy, 1, 29-59. [In Russian]. https://doi.org/10.2753/RSP1061-1967290459

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 88

Опубліковано

2005-06-27

Як цитувати

Баумейстер, А. (2005). Ідея модерну і традиція заходу. Стаття 2. Sententiae, 12(1), 152–176. https://doi.org/10.31649/sent12.01.152

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.