Ідея модерну і традиція заходу. Стаття 2
DOI:
https://doi.org/10.31649/sent12.01.152Ключові слова:
Проект Просвітництва, розум, природа, універсалізм, цінностАнотація
Просвітництво винайшло новий унікальний формат філософського мислення, перетворивши філософію на силу, що впливає на реальний світ. Автор закликає до визнання продуктивних сил Просвітництва, що постають як захисники раціональної прозорості й інтелектуальної чесності. Відкидаючи телеологічний контекст і зосереджуючись на формальних аспектах, просвітницькі ідеї призводять до втрати зв'язку з конкретною реальністю та метою дій. Останні десятиліття спостерігається відродження класичної традиції, проте виникають складнощі в розумінні фізичного порядку і його взаємозв'язку з моральним порядком. Автор погоджується з критикою проекту Просвітництва, але виступає проти відкидання будь-якого універсалістського проекту загалом. Розглядаючи ціннісний плюралізм як результат пізнього Просвітництва, автор вказує, що універсалістському проекту протистоять різні форми релятивізму. Саме в цьому контексті має відновити свою роль традиція
Посилання
Barbour, I. (2001). Ethics in the Age of Technology. [In Russian]. Moscow: BBI.
Bolz, N. (2004). Lust der Negation. Die Geburt der Kritischen Theorie aus dem Geist des Ressentiments. Merkur. Deutsche Zeitschrift für europäisches Denken, 9-10, 754-761.
Cassirer, E. (2004). Philosophy of the Enlightenment. [In Russian]. Moscow: ROSSPEN.
Gössle, V. (2003). Practical Philosophy in the Modern World. [In Ukranian]. Kyiv: Libra.
Gray, J. (2003). Enlightenment's Wake. [In Russian]. Moscow: Praxis. https://doi.org/10.4324/9780203450635
Habermas, J. (1995). Democracy. Reason. Morality. [In Russian]. Moscow: Academia.
Habermas, J. (2001). Philosophical Discourse of Modernity. [In Ukranian]. Kyiv: Fourth Wave.
Horkheimer, M. (1987). Gesammelte Schriften. Bd. 5: „Dialektik der Aufklärung“ und Schriften 1940-1950. Frankfurt am Main: Fischer.
Locke, J. (1988). Works (Vol. 3). [In Russian]. Moscow: Mysl.
MacIntyre, A. (2000). After Virtue. [In Russian]. Yekaterinburg: Delovaya Kniga.
Maier, H. (1992). Nachdenken überdas Christentum. München: Herder.
Maier, H. (1999). Welt ohne Christentum - was wäre anders? Freiburg: Herder.
Messner, J. (1955). Das Naturrecht. Handbuch der Gesellschaftsethik, Staatsethik und Wirtschaftsethik. Innsbruck, & München: Tyrolia-Verlag.
Murphy, N., & Ellis, J. (2004). On the Moral Nature of the Universe. [In Russian]. Moscow: BBI.
Pico, A. (2004). Theology in the Age of Science. [In Russian]. Moscow: BBI.
Prychepiy, Y. (Ed.). (2002). Classics of Political Thought from Plato to Max Weber. [In Ukranian]. Kyiv: Tandem.
Ranovich, A. B. (1990). Primary Sources on the History of Early Christianity. [In Russian] Moscow: Izdatelstvo politicheskoy literatury.
Scheler, M. (1999). Resentment in the Structure of Morals. [In Russian]. Saint Petersburg: Nauka.
Spaemann, R. (1993). Glück und Wohlwollen. Versuch über Ethik. Stuttgart: Klett-Cotta.
Taylor, C. (2005). The Sources of the Self. [In Ukranian]. Kyiv: Dukh i Litera.
Voytyla, K. (1991). Foundations of Ethics. Questions of Philosophy, 1, 29-59. [In Russian]. https://doi.org/10.2753/RSP1061-1967290459
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень PDF: 43
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).