Очевидність як фундаментальна проблема «чистих наук» (Декарт і Гуссерль біля витоків свідомості)

Автор(и)

  • Віктор Окороков Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара https://orcid.org/0000-0001-8606-677X

DOI:

https://doi.org/10.31649/sent03.01.030

Анотація

Оскільки методичний сумнів є процесом демаркації наукових (ясних) і ненаукових конструкцій, то в цьому сенсі Декарт висунув дійсно неопозитивістський принцип. Декартова раціональна трансформація мислення полягає в тім, що методи механістичних наук були поширеними на «науки про дух», через що ті здобули статус природних. Однак Декарт не помітив, що введені наукою очевидності з часом стають догмами. Тому Гусерль запропонував описувати феномени після здійснення «епохе» стосовно природничо-наукових переконань. Гайдеґер іде далі: очевидність – це не приналежність «мислення», а властивість буття. Пошук дотеоретичних засад очевидності призвів до того, що очевидність розмивається і втрачає аподиктичну вагу. Оскільки «самоочевидності» завжди спиралися на історико-філософський інваріант, то треба або переглянути «техінку» Декарта або ядро процесів розщеплення і перебудувати «закони мислення» відповідно до нього.

Посилання

Apel, К.-О. (1996). Grounding of the responsibility ethics. [In Ukrainian]. In А. М. Yermolenko (Ed. & Comp.), Primary sources of communicative philosophy (pp. 46-59). Kyiv: Lybid.

Descartes, R. (1989). Works in 2 vol. [In Russian]. (Vol. 2). Moscow: Mysl.

Furs, V. (1996). Communicative-theoretical modification of philosophical rationality in conception of Jurgen Habermas. [In Russian]. In А. Usmanov (Ed.), Philosophy of the postmodern epoch (pp. 98-116). Minsk: Ph. Krasiko-print LLP.

Herrmann, F. (2000). Notion of phenomenology in Heidegger and Husserl. [In Russian]. Minsk: Propylaea.

Husserl, E. (1994). Philosophy as rigorous science. [In Russian]. Novocherkassk: Saguna.

Husserl, E. (1997). Logical Investigations. [In Russian]. Logos, (9), 25-41.

Molchanov, V. (1997). Loneliness of consciousness and communicativity of a sign. [In Russian]. Logos, (9), 5-24.

Molchanov, V. (1999). Premises and premiselessness of the phenomenological Philosophy. [In Russian]. Logos, (10), 16-28.

Reale, G., & Antiseri, D. (1997). Western philosophy from beginnings to our days in 4 vol. [In Russian]. (Vol. 3). Saint-Petersburg: TC Petropolis LLP.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 36

Опубліковано

2001-06-25

Як цитувати

Окороков, В. (2001). Очевидність як фундаментальна проблема «чистих наук» (Декарт і Гуссерль біля витоків свідомості). Sententiae, 3(1), 30–39. https://doi.org/10.31649/sent03.01.030

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають