Негативний образ соціальності у Паскаля

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/sent01.01.140

Ключові слова:

теорії суспільного договору, соціальна філософія, політична філософія, етичні підстави філософії, філософія Модерну

Анотація

Авторка констатує негативність Паскалевого ставлення до теорій природного права і суспільного договору через їхню принципову нездатність запропонувати позитивну максиму людської поведінки. Обґрунтовано, що однією з підстав Паскалевої критики є те, що концепції суспільного договору і природного права радше фіксують і цементують негативні аспекти людини, що виявляються в її природному стані. Реконструюючи глибші підвалини цієї критики, авторка стверджує, що не так саме по собі християнство, як екзистенційний дух філософії Паскаля роблять його опонентом ідеї суспільного договору і зумовлюють негативну позицію щодо соціальності. Паскаль не створює соціально-філософської концепції, здатної стати альтернативою теорії суспільного договору. Його думки характеризуються авторкою радше як примітки на берегах даної теорії. У цих примітках виразно простежується лінія критики і неприйняття соціальності, супротивна соціальному конструктивізму останніх двох століть європейської історії.

Посилання

Hobbes, T. (1991). Leviathan. [In Russian]. In T. Hobbes, Works in 2 volumes (Vol. 2, pp. 3-590). Moscow: Mysl.

Kliaus, E. M. (1971). Pascal (1623-1662). [In Russian]. Moscow: Nauka.

Lebedev, A. V. (Ed.). (1989). Fragments of early greek philosophers. [In Russian]. Moscow: Nauka.

Pascal, B. (1994). The Pensées. [In Russian]. Moscow: REFL-book.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 43

Опубліковано

2000-06-26

Як цитувати

Шамрай, В. (2000). Негативний образ соціальності у Паскаля. Sententiae, 1(1), 140–150. https://doi.org/10.31649/sent01.01.140

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.