Пристрасті за Паскалем

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/sent01.01.088

Ключові слова:

новоєвропейська метафізика, метафізичний образ людини, рація і пристрасті, десоматизація, християнська доктрина втілення, філософія тілесності

Анотація

Проблему стосунку між рацією і пасіями в ученні Паскаля авторка розглядає в чотирьох контекстах: (1) підвалин новоєвропейської метафізики, для яких є характерною десоматизація людини – вилучення тілесності з сутнісних людських ознак; (2) традиції опонування зазначеній десоматизації в новоєвропейській метафізиці, а також у філософії ХІХ і ХХ ст.; (3) християнського вчення про людину як про принципово духовно-тілесну істоту, а також вчення про втілення Ісуса Христа, пристрастей Христових і спокутування первісного гріха; (4) християнського вчення про любов як силу, якою долається внутрішня суперечність людської природи. За результатами розгляду Паскалевого вчення про пристрасті, авторка обґрунтовує погляд на Паскаля як історично першого опонента згаданої у п. 1) підвалини новоєвропейської метафізики, а також мислителя, який водночас поєднував глибоку християнську релігійність і новоєвропейську раціональність.

Посилання

Pascal, B. (1994). The Pensées. [In Russian]. Moscow: REFL-book.

Pascal, B. (1997). Discourse on the passion of love. [In Russian]. In B. Pascal, Treatises. Polemical Works. Letters. Kyiv: Port-Royal.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 63

Опубліковано

2000-06-26

Як цитувати

Гомілко, О. (2000). Пристрасті за Паскалем. Sententiae, 1(1), 88–95. https://doi.org/10.31649/sent01.01.088

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.