ПОСТМОДЕРНИЙ НЕОПАТРИСТИЧНИЙ МІСТИЧНИЙ ЕМПІРИЗМ ЙОАНА МАНУЗАКІСА

Автор(и)

  • Gennadii Khrystokin Національний університет державної податкової служби України http://orcid.org/0000-0003-2365-8801

DOI:

https://doi.org/10.22240/sent24.01.101

Анотація

У статті аналізується вчення про пізнання Бога у православного богослова Йоана Манузакіса, який розвиває перший варіант постмодерної православної феноменології містичного досвіду як містичних почуттів. В межах своєї концеп-ції, спираючись на вчення французького філософа Жана-Люка Маріона, Й. Ману-закіс розвиває феноменологію чуттєвого бачення Бога. Христос Євангелія є такою з’явою Бога, яка не сконструйована людською уявою чи мисленням, а є іконою − символічним явленням Бога. Спираючись на вчення Жака Дерріди, православний богослов розвиває герменевтику слухання Бога. Щоб почути оповідь Євангелія, в якому відкривається Христос, необхідно слухати текст в феномено-логічному мовчанні − відмовитися від смислів, створених свідомістю. За допомо-гою філософії М. Мерло-Понті, Й. Манузакіс створює феноменологію дотику до Бога в любові. Це стає можливим в євхаристії, яка постає благодатним єднан-ням людини й Бога, своєрідним есхатологічним часом. Й. Манузакіс не лише ство-рює власну інтерпретацію містичної теології патристики, але, фактично, від отців йде до біблійного світогляду, якому невластиве метафізичне мислення. Ви-знання чуттєвого характеру містичних інтуїцій дозволяє Й. Манузакісу далі розвинути неопатристичний містичний емпіризм, створивши містичний сенсуа-лізм як постмодерне вчення. ЛІТЕРАТУРА Гуссерль Э. Картезианские медитации / пер. с нем. В. И. Молчанова. − М. : Академиче-ский проект. – 2010. − 229 с. Деррида Ж. Голос и феномен и другие работы по теории знака Гуссерля / пер. с фр. С. Г. Калининой и Н. В. Суслова. − СПб.: Алетейя. – 1999. − 208 с. Левинас Э. Избранное: Тотальность и бесконечное / пер. с нем. Г. Вдовиной. − М., Спб.: Университетская книга. – 2000. − 416 с. Мерло-Понти М. Феноменология восприятия / пер. с фр. и под ред. И. С. Вдовиной, С. Л. Фокина. – СПб. : Ювента, Наука. – 1999. – 606 с. Фелми К.Х. Введение в современное православное богословие. – М: ОРОиК МП. – 1999. – 302 с. Христокін Г.В. Неопатристика як сучасна парадигма розвитку православної теології // Українське релігієзнавство. – 2007. – № 43. – С. 61–69. Яннарас Х. Личность и Эрос // Избранное: Личность и Эрос / сост., посл., ред. А. Кыр-лежев; пер. с новогреч. Г. Вдовиной. – М.: Российская политическая энциклопе-дия. – 2005. – С. 87–400. Balthasar H. U. von The Glory of Lord. A Theological Aesthetics; Volume VII: Theology: The New Covenant / trans. Brian McNeil, ed. John Riches. − Edinburgh, San Francisco: Ignatius Press. – 1989. − 571 p. Manoussakis J.P. God after Metaphysics. A Theological Aesthetic. − Bloomington: Indiana University Press. – 2007. − 213 p. Manoussakis J.P. God and the Between // Modern Theology. − 2010a. − V. 26. − Р. 289–292. Manoussakis J.P. The promise of the new and the Tyranny of the same // Phenomenology and eschatology. Not Yet in the Now. − Vermont: Ashgate. – 2009a. – 236 p. Manoussakis J.P. The Sickness unto Death: A Hermeneutic Reading // Synaxe. − 2009b. − № 112. − Р. 83–94. Manoussakis J.P. Thebes Revisited: Theodicy and the Temporality of Ethics // Research in Phenomenology. − 2009c. − 39 (2). − Р. 292–306. Manoussakis J.P. Theophany and Indication: Reconciling Augustinian and Palamite Aesthetics // Modern Theology. − 2010b. − 26(1). − Р. 79–92. Marion J.-L. The idol and distance. − New York: Fordham University Press. – 2001. − 263 р. The cambridge companion to orthodox christian theology. – Cambridge University Press. – 2008. – 310 p. Ware K.B. Eastern Christianity // The Encyclopedia of Religion. − V. 4. − N.Y.: MacMillan Publishing Company. – 1987. − P. 558–576. Williams R. Eastern Orthodox Theology // The modern theologians. In introduction to Christian Theology in the twentieth century. − University of Cambridge. – 1997. − P. 499–513.

Біографія автора

Gennadii Khrystokin, Національний університет державної податкової служби України

кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії та політології

Посилання

Balthasar H. U. von The Glory of Lord. A Theological Aesthetics; Volume VII: Theology: The New Covenant. trans. Brian McNeil, ed. John Riches. Edinburgh, San Francisco: Ignatius Press. 1989. 571 p.

Manoussakis J.P. God after Metaphysics. A Theological Aesthetic. Bloomington: Indiana University Press. 2007. 213 p.

Manoussakis J.P. God and the Between In Modern Theology. 2010a. V. 26. Р. 289-292.

Manoussakis J.P. The promise of the new and the Tyranny of the same In Phenomenology and eschatology. Not Yet in the Now. Vermont: Ashgate. 2009a. 236 p.

Manoussakis J.P. The Sickness unto Death: A Hermeneutic Reading In Synaxe. 2009b. № 112. Р. 83-94.

Manoussakis J.P. Thebes Revisited: Theodicy and the Temporality of Ethics In Research in Phenomenology. 2009c. 39 (2). Р. 292-306.

Manoussakis J.P. Theophany and Indication: Reconciling Augustinian and Palamite Aesthetics In Modern Theology. 2010b. 26(1). Р. 79-92.

Marion J.-L. The idol and distance. New York: Fordham University Press. 2001. 263 р.

The cambridge companion to orthodox christian theology. Cambridge University Press. 2008. 310 p.

Ware K.B. Eastern Christianity In The Encyclopedia of Religion. V. 4. N.Y.: MacMillan Publishing Company. 1987. P. 558-576.

Williams R. Eastern Orthodox Theology In The modern theologians. In introduction to Christian Theology in the twentieth century. University of Cambridge. 1997. P. 499-513.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 368

Опубліковано

2011-06-16

Як цитувати

Khrystokin, G. (2011). ПОСТМОДЕРНИЙ НЕОПАТРИСТИЧНИЙ МІСТИЧНИЙ ЕМПІРИЗМ ЙОАНА МАНУЗАКІСА. Sententiae, 24(1), 101–109. https://doi.org/10.22240/sent24.01.101

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.