Декарт, Мераб і Подорога: що означає «Я» і де його межі

Автор(и)

  • Mykhailo Cherenkov міжнародна християнська асоціація «Духовне відродження» http://orcid.org/0000-0002-6800-1945

DOI:

https://doi.org/10.22240/sent21.02.136

Анотація

Інтерсуб’єктивність стає не тільки гносеологічним, але й етичним імперативом. Якщо Інший – кордон мого Я, то він не тільки утримує мене від експансії і дає певну форму, вчить дисципліні стримування; він відкриває і нові обрії спів-буття, спілкування і служіння (літургії – в автентичному сенсі). Література 1. Гуссерль Э. Картезианские размышления / Гуссерль Э. – М.: Наука, 2001. – 315 с. 2. Делез Ж. Что такое философия? / Делез Ж., Гваттари Ф. – СПб.: Алетейя, 1998. – 288 с. 3. Малахов В. Conatus essendi и структура деятельностной самореализации (к парадигматике эпохи модерна) / Малахов В.// Уязвимость любви. – К.: ДУХ I ЛIТЕРА, 2005. – С. 109-117. 4. Мамардашвили М. К. Картезианские размышления / М. К. Мамардашвили – М.: Прогресс, 1993. – 352 с. 5. Мотрошилова Н. В. «Картезианские медитации» Гуссерля и «Картезианские размышления» Мамардашвили (двуединый путь к трансцендентальному Ego) / Н.В. Мотрошилова // Вопросы философии. – 1995. – №6. 6. Павленко А.Н. Теория и театр / Павленко А.Н. // Наука и искусство. – М.: ИФ РАН, 2005. – С. 164-205. 7. Подорога В. А. Человек без кожи / Подорога В.А.// Социальная философия и философская антропология: Труды и исследования, – М.: ИФ РАН. 1995. – С. 126 – 160. 8. Подорога В. А. Феноменология тела. Введение в философскую антропологию / Подорога В. А. – М.: «Аd Маrginem», 1995. – 339 с. 9. Шеффер Ф. Современная философия и современная теология / Шеффер Ф. // Диспут. Историко-философский и религиоведческий журнал. – 1992. – №1. – С. 64-74.

Біографія автора

Mykhailo Cherenkov, міжнародна християнська асоціація «Духовне відродження»

доктор філософських наук, віце-президент

Посилання

Deleuze, G., & Guattari, F. (1998). What is Philosophy? [In Russian]. Saint Petersburg: Aleteia.

Husserl, E. (2001). Cartesian Meditations. [In Russian]. Moscow: Nauka.

Malakhov, V. (2005). Conatus essendi and the structure of self-realization by way of activity (towards Modern Age paradigmatics). [In Russian]. In V. Malakhov, Vulnerability of love (pp. 109-117). Кyiv: Duh i Litera.

Mamardashvili, M. K. (1993). Cartesian Meditations. [In Russian]. Moscow: Progress.

Motroschilova, N. V. (1995). Husserl's "Cartesian Meditations" and Mamardashvili's "Cartesian Meditations" (twofold way to transcendental Ego). [In Russian]. Voprosy Filosofii, (6), 137-145.

Pavlenko, A. N. (2005). Theory and Theatre. [In Russian]. In A. N. Pavlenko (Ed.), Science and Art (pp. 164-205). Moscow: IF RAN. Retrieved from https://iphras.ru/uplfile/root/biblio/2005/Nauka_Iskusstvo_1.pdf

Podoroga, V. A. (1995). Phenomenology of Body. Introduction to philosophical antropology. [In Russian]. Мoscow: Аd Маrginem.

Podoroga, V.A. (1995). Man without skin. [In Russian]. In V. A. Kruglikov (Ed.), Social Philosophy and Philosophical Antropology: Works and Studies (pp. 126-160). Moscow: IF RAN.

Sheffer, F. (1992). Contemporary philosophy and contemporary theology. [In Russian]. Dispute. Journal of the history of philosophy and of the sciences about religion, 1, 64-74.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 333

Опубліковано

2009-12-16

Як цитувати

Cherenkov, M. (2009). Декарт, Мераб і Подорога: що означає «Я» і де його межі. Sententiae, 21(2), 136–142. https://doi.org/10.22240/sent21.02.136

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.