Фіхтеве «Я»
DOI:
https://doi.org/10.22240/sent31.02.012Ключові слова:
Фіхте, суб’єктивність, самосвідомість, рефлексія, об’єктивування себеАнотація
Автор вважає, що Йоган Ґотліб Фіхте заснував новий підхід до проблеми суб’єктивності та самосвідомості. Є дві головні моделі теорії самосвідомості: рефлексійна та Фіхтева. Згідно з рефлексійною теорією (Лок, Ляйбніц, Кант), самосвідомість є результатом рефлексії, тобто щоби приписати себе собі са-мому, ми маємо зачекати на об’єктивування себе через рефлексію. Утім, це спричиняє труднощі. Що дає змогу актові рефлексії (який, згідно з цією моделлю, є несвідомим) осягати приналежність стану першого порядку до тієї самої суб’єктивності, до якої належить і сам цей акт? Автор стверджує, що Фіхте помітив це ускладнення та розробив теорію, за якою самосвідомість є неупред-метнюваним у рефлексії само-знанням.##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень PDF: 364
Переглядів анотації: 619
Опубліковано
2014-12-16
Як цитувати
Henrich, D. (2014). Фіхтеве «Я». Sententiae, 31(2), 12–24. https://doi.org/10.22240/sent31.02.012
Номер
Розділ
СТАТТІ: ДОДАТОК
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).