Поняття Атмана у Яджнавалк’ї: філософський аргумент між магією та релігією
DOI:
https://doi.org/10.31649/sent44.03.123Ключові слова:
Упанішади, історичні типи знання, філософське знанняАнотація
Автор тлумачить учення Яджнавалк’ї про ātman у контексті проблеми еволюції історичних типів знання. Стаття зосереджується на досліджені не феноменів, а природи магічного, релігійного та філософського знання «зсередини», застосовуючи ті критерії, які використовував сам Яджнавалк’я. У межах такого «епістемологічного» підходу поняття релігійного знання істотно звужується. Такий «епістемологічний» підхід дозволяє чітко розмежувати релігійне й магічне знання в рамках будь-якої релігійної традиції.
Посилання
Dasgupta, S. N. (1957). A History of Indian Philosophy (Vol. I). Cambridge: Cambridge UP.
Eggeling, J. (1882). The Śatapatha-Brāhmaṇa, Part I. Oxford: Clarendon Press.
Frazer, J. G. (1890). The Golden Bough: A Study in Magic and Religion (Vol. I). London: Macmillan.
Gonda, J. (1963). The Indian Mantra. Oriens, 16(1), 244-297. https://doi.org/10.1163/18778372-01601016
Griffith R.T.H. (1897). Hymnes of yje Rigveda. Translated by Ralph T.H. Griffith. Benares: R.J. Lazarus.
Halbfass, W. (1988). India and Europe: An Essay in Understanding. Albany: SUNY Press.
Hiriyanna, M. A. (1932). Outlines of Indian Philosophy. London: George Allen.
Jamison-Brereton (2014). The Rigveda. The Earliest Religious Poetry of India. Vol.I. Translated by Stephanie W. Jamison and Joel P. Brereton. Oxford University Press.
Keith, A. B. (1914). The Veda of the Black Yajus School, entitled Taittiriya Sanhita, translated from the original Sanskrit prose and verse, with a running commentary. By Arthur Beridale Keith. Cambridge, Massachusetts, 1914 [Reprint by Motilal Banarsidass, Delhi, 1967]
MacDonell, A. A., & Keith, A. B. (1912). Vedic Index of Names and Subjects (Vols. I-II). London: John Murray.
Macdonell, A. A. (1912). Vedic Mythology. Strassburg: Karl J. Trübner.
Müller, F. M. (1873). Introduction to the Science of Religion. London: Longmans, Green & Co.
Müller, F. M. (1867). Chips from a German Workshop (Vol. I). London: Longmans, Green & Co.
Oldenberg, H. (1919). Die Weltanschauung der Brahmana-Texte. Göttingen Vandenhoeck & Ruprecht.
Olivelle, P. (1996). Upaniṣads. Oxford: Oxford UP.
Renou, L. (1957). Vedic India. Calcutta: Susil Gupta.
Renou, L. (1970). Religions of Ancient India. New York: Schocken books.
Schayer, S. (1925). Die Struktur der magischen Weltanschauung nach dem Atharva-Veda und den Braāhmana-Texten. München; Neubiberg: Oskar Schloß.
Sharma, Ch. (1962). A Critical Survey of Indian Philosophy. London: Barnes & Nobles.
Sinha, J. (1956). A History of Indian Philosophy (Vol. I). Calcutta: Sinha Publishing House.
Rigveda. (2014). The Rigveda: The Earliest Religious Poetry of India. (S. W. Jamison, J. P. Brereton, Trans.). Oxford: Oxford UP.
Tylor, E. B. (1871). Primitive Culture: Researches into the Development of Mythology, Philos-ophy, Religion, Language, Art, and Custom (Vols. 1-2). London: John Murray.
##submission.downloads##
-
PDF (English)
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт.
.jpg)
.png)


