Фернандо де Азеведо: публічна та інтелектуальна траєкторія видатного бразильського вченого
DOI:
https://doi.org/10.31649/sent44.03.041Ключові слова:
Дьюї, культура, освітаАнотація
Фернандо де Азеведо розглянуто як одного з тих бразильських інтелектуалів, які прагнули осмислити культурну реальність Бразилії. Починаючи з поняття траєкторії як елемента, що демонструє особливості життєвого шляху видатного бразильського інтелектуала, ця стаття репрезентує синтез академічної кар’єри автора та його інтелектуальної і громадської діяльності. У підсумку наголошено на (1) внескові Фернандо де Азеведо в освіту й нагуманістичному характері його творчості; (2) деяких впливах соціологічних і філософських ідей (почасти пов’язаних із глобальними тенденціями) на його творчість; (3) його публічній участі як у політичних, так і в освітніх дебатах; (4) його праці Бразильська культура, що містить специфічний аналіз бразильської культури та історії.
Посилання
Alves, C. E. R. (2021). Fernando de Azevedo e o esboço de uma teoria pedagógica para as condições da educação brasileira. Educação em Revista, 11(1), 37-52. https://doi.org/10.36311/2236-5192.2010.v11n1.656
Azevedo, F. de. et al. (1932). O Manifesto dos Pioneiros da Educação Nova. HISTEDBR. https://www.histedbr.fe.unicamp.br/navegando/acervos/o-manifesto-dos-pioneiros-da-educacao-nova
Azevedo, F. (1950). Brazilian Culture: introduction to the study of Culture in Brazil. (W. R. Crawford, Trans.). New York: The Macmillan Company.
Azevedo, F. (1964). Da cultura brasileira: fundamentos, evolução, direções e perspectivas. Revista de História, 29(60), 369-382. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9141.rh.1964.123250
Azevedo, F. (2014). Bases para a renovação do ensino de latim. HISTEDBR Online, 13(53), 428-432. https://doi.org/10.20396/rho.v13i53.8640215
Camargo, E. A. S. P. (2006). A poesia do corpo: a defesa de uma moral austera. Educação & Sociedade, 27(94), 13-46. https://doi.org/10.1590/S0101-73302006000100002
Candido, A. (2006). A sociologia no Brasil. Tempo Social, 18(1), 271-301. https://doi.org/10.1590/S0103-20702006000100015
Cardoso, M. A., & Brito, S. H. A. (2014). Apresentação do documento “bases para a renovação do ensino de latim” – Fernando de Azevedo. Revista HISTEDBR On-line, 13(53), 426-427. https://doi.org/10.20396/RHO.V13I53.8640214
Carvalho, V. B. (2011). As Influências do Pensamento de John Dewey no Cenário Educacional Brasileiro, Revista Redescrições, 3(1), 58-77. https://revistas.ufrj.br/index.php/Redescricoes/article/view/15281
Castro, M. C. F. C. (1994). O arquivo Fernando de Azevedo: cronologia e bibliografia. Rer. Inst. Est. Bras, 37, 213-245. https://doi.org/10.11606/issn.2316-901X.v0i37p213-245
Cecco, B. L., Bernardi, L. T. M. S., & Silva da Costa, M. Â. (2016). As Influências sobre o Pensamento Educacional de Fernando de Azevedo. Linguagens, Educação e Sociedade, 34, 91-107. https://doi.org/10.26694/les.v1i2.6092
Cunha, M. V. (2017). John Dewey no manifesto dos pioneiros da educação nova. Cadernos de História da Educação, 16(2), 474-486. https://seer.ufu.br/index.php/che/article/view/14213
Duarte, A. S. (2021). Fernando de Azevedo classicista. Em Tese, 27(2), 38-53. https://doi.org/10.17851/1982-0739.27.2.38-53
Kobayashi, E. M., Faria, L., & Costa, M. C. (2009). Eugenia e Fundação Rockefeller no Brasil: a saúde como proposta de regeneração nacional. Sociologias, 11(22), https://doi.org/10.1590/S1517-45222009000200012
Oliveira, M. A. (2016). O manifesto dos pioneiros da educação nova e a defesa da ordem: o embate entre liberais e católicos no campo da educação. HISTEDBR On-line, 16(68), 109-124. https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/histedbr/article/view/8643925
Piletti, N. (1994). Fernando de Azevedo: da educação física às ciências sociais. Instituto de Estudos Brasileiros, 37, 81-98. https://doi.org/10.11606/issn.2316-901X.v0i37p81-98
Xavier, L. N. (1998). Retrato de corpo inteiro do Brasil: a cultura brasileira por Fernando de Azevedo. Revista da Faculdade de Educação, 24(1), 70-86. https://doi.org/10.1590/S0102-25551998000100005
##submission.downloads##
-
PDF (English)
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт.
.jpg)
.png)


