Трансцендентальний схематизм і схема інтеліґібельного світу. Кант і Платон

Автор(и)

  • Андрій Баумейстер Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-9389-0860

DOI:

https://doi.org/10.31649/sent03.01.003

Анотація

Для Канта єдність цілі пов’язана з формою цілого, що унеможливлює відкидання будь-якої частини. Наука виникає a priori як ідея, яка, потребуючи для свого втілення схеми, внаслідок єдності цілі архітектонічно уможливлює ціле. Схема науки ділить ціле відповідно до ідеї. Кант протиставляє науці техніку, тобто випадкову доцільну діяльність, яка не може утворити цілого. Платон вважає першопринципом Єдине. Причетність Єдиного до розумово пізнаваного позначається схемою. Отже, автор має на меті порівняти два типи схематизму. Підставою для порівняння є потреба в схемі поділу цілого. Платон її потребує для того, щоби схематично виразити діалектику Єдиного. Кант – для того, щоби поділити ціле відповідно до цілі.

            

Посилання

Baumeister, A. (2000). Ontology and analytics of pure reason. [In Ukrainian]. Magisterium, (3), 27-37.

Baumeister, А. О. (2000). Transcendental ideal as consistent apprehension of absolute. Reinterpretation of I. Kant`s critical philosophy the first principle. [In Ukrainian]. In А. М. Loy (Ed.), Kantian studies 1999: Annual of Kantian society in Ukraine (pp. 104-118). Kyiv: Tandem.

Beierwaltes, W. (1965). Proklos. Grundzuege seiner Metaphysik. Frankfurt am Main: Klostermann.

Cassirer, E. (1997). Kant's Life and Thought. [In Russian]. Saint-Petersburg: Universitetskaya kniga.

Heidegger, М. (1997). Kant und das Problem der Metaphysik. [In Russian]. Moscow: Logos.

Henrich, D. (1973). Die Beweisstruktur von Kants transzendentaler Deduktion. In G. Prauss (Hrsg.), Kant. Zur Deutung seiner Theorie von Erkennen und Handeln (SS. 90-104). Koeln.

Kaulbach, F. (1973). Schema. Bild und Modell nach den Voraussetzungen des

Kantischen Denkens. In G. Prauss (Hrsg.), Kant. Zur Deutung seiner Theorie von Erkennen und Handeln (SS. 105-129). Koeln.

Losev, А. F. (1963-1964). History of ancient esthetique (Vols. 1-8). [In Russian]. Moscow: Vyshshaya Shkola.

Losev, А. F. (1993). Outlines of ancient symbolism and mythology. [In Russian]. Moscow: Mysl.

Martin, G. (1965). Allgemeine Metaphysik. Ihre Probleme und ihre Methode. Berlin. https://doi.org/10.1515/9783110841374

Meinhardt, H. (1990). Platon Der Sophist. Einleitung, Uebersetzung und Kommentar.

Stuttgart: Reclam.

Natorp, P. (1921). Platos Ideenlehre. Eine Einfuehrung in den Idealismus. Leipzig: F. Meiner.

Stenzel, J. (1971). Metaphysik des Altertums. Wien: WBG.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 78

Опубліковано

2001-06-25

Як цитувати

Баумейстер, А. (2001). Трансцендентальний схематизм і схема інтеліґібельного світу. Кант і Платон. Sententiae, 3(1), 3–22. https://doi.org/10.31649/sent03.01.003

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.