Поетика перформативу Думках Паскаля (перформативність як підхід до проблеми художньості Паскалевих Думок)

Автор(и)

  • Олександр Юдін Український державний університет ім. Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31649/sent01.01.233

Ключові слова:

екзистенціалізм, персоналізм, ірраціоналізм, гуманістична філософія, літературні виміри філософського тексту, філологія філософського тексту

Анотація

Автор зазначає, що Паскаль, з огляду на особливості видання і перекладу його творів, існував у свідомості читачів радше як літературний феномен. Така настанова домінувала передовсім у Франції, де творчість Паскаля беззаперечно вважалася сферою інтересу філологів і літературознавців. Але серйозний, дослідницький інтерес до Паскаля практикувався лише в царині філософії. Натомість філологи приділяли місце Паскалеві переважно в історичних оглядах французького класицизму і моралістичної літератури. Ця подвійність не в останню чергу зумовлена подвійністю ставлення самого Паскаля до філософії. Автор висновує, що «Думки» – не просто недописаний твір, а й сукупність фрагментів, які відпочатково створювалися саме як фрагменти. Отже, може йтися про дві стратегії прочитання «Думок», жодна з яких не є панівною, а також про жанрову неоднозначність цього твору.

Посилання

Bitov, A. (1986). Articles from the novel. [In Russian]. Moscow: Sovetskiy pisatel.

Sainte-Beuve, C. (1970). Pascal’s Thoughts. [In Russian]. In C. Sainte-Beuve, Literary Portraits. Critical Essays (pp. 362-377). Moscow: Khudozhestvennaya Literatura.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 50

Опубліковано

2000-06-26

Як цитувати

Юдін, О. (2000). Поетика перформативу Думках Паскаля (перформативність як підхід до проблеми художньості Паскалевих Думок). Sententiae, 1(1), 233–238. https://doi.org/10.31649/sent01.01.233

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.