ПАМ’ЯТЬ МОНАД В СИСТЕМІ «ПЕРЕДВСТАНОВЛЕННОЇ ГАРМОНІЇ»
DOI:
https://doi.org/10.22240/sent27.02.029Анотація
Ляйбніц виступає проти онтологічного аргументу Ансельма і Декарта, бо не знаходить у ньому доказу можливості поняття Бога, зокрема обґрунтування не-суперечності цього поняття. Оскільки останнє, серед іншого, передбачає узгод-ження одиничної волі кожної монади і волі Творця, то доведення не може бути здійснене апріорними аргументами, а вимагає також і апостеріорного міркуван-ня, яке виходить з достовірності внутрішнього досвіду свідомості. У статті на основі Монадології та Нових проб про людську здатність розуміти аналізується Ляйбніцева концепція ролі пам'яті у формуванні безперервності досвіду свідомо-сті і встановлюється зв'язок концепції пам'яті з аргументами Теодицеї. СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ Аристотель. Протрептик. О чувственном восприятии. О памяти / Пер. на рус. Е. В. Алымо-вой. – СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2004. – 184 с. Гайденко П. История новоевропейской философии в ее связи с наукой. – М.: ПЕР СЭ; СПб.: Университетская книга, 2000. – 456 с. Декарт Р. Сочинения в 2 т. – М.: Мысль, 1989–1994. Делез Ж. Складка. Лейбниц и барокко. – М.: Издательство «Логос», 1997. – 264 с. Йейтс Ф. Искусство памяти. – СПб.: Фонд поддержки науки и образования «Университет-ская книга», 1987. – 479 с. Лейбниц Г. В. Сочинения в 4-х т. – М.: Мысль, 1982–1989. Локк Д. Сочинения в 3-х т. – М.: Мысль, 1985–1988. Шевцов К. П. Зеркало для Cogito: проблема памяти в философии Декарта // Sententiae XXV. – 2011. – № 2 – С. 42–68. Di Bella S. The Science of the Individual: Leibniz's Ontology of Individual Substance. – Dordrecht, New York : Springer, 2005. – Topoi Library, Volume 6. – 426 p. Bobro M.E. Self and Substance in Leibniz. – Dordrecht, Boston, London: Kluwer Academic Publishers, 2004. – VII,144 p. Bolton M. Leibniz`s Theory of Cognition // The Continuum Companion to Leibniz, London and New York: Continuum, 2011. – P. 136–158. Clarke D. M. Descartes’s Theory of Mind. – Oxford: Clarendon Press, 2003. – VIII, 267 p. Cover J. A., O’Leary-Hawthorne J. Substance and Individuation in Leibniz. – Cambridge: Cambridge UP, 2003. – X, 307 p. Danziger K. Marking the Mind: a history of memory. – Cambridge: Cambridge UP, 2008. – VII, 305 p. Daniel G. Leibniz: Body, Substance, Monad. Oxford UP, 2009. – XXII, 428 p. Jolley N. The Light of the Soul. Theories of Ideas in Leibniz, Malebranche, and Descartes. – Oxford: Clarendon Press, 1990. – 224 p. Parkinson H. R. Philosophy and logic // Nicholas Jolley. The Cambridge Companion to Leibniz. – Cambridge: Cambridge UP, 1995. – P. 199–223. Rutherford D. Metaphysics: The late period // Nicholas Jolley. The Cambridge Companion to Leibniz. – Cambridge: Cambridge UP, 1995. – P. 124–175. Sutton J. Philosophy and Memory Traces: Descartes to connectionism. – Cambridge: Cambridge UP, 1998. – 372 p.Посилання
Aristotle. (2004). Protectic. About sensory perception. About memory. [In Russian]. St. Petersburg: Publishing house S.-Petersburg. University.
Bobro, M. E. (2004). Self and Substance in Leibniz. Dordrecht, Boston, & London: Kluwer Academic Publishers.
Bolton, M. (2011). Leibniz`s Theory of Cognition. In B. Look (Ed.), The Continuum Companion to Leibniz (pp. 136-158). London and New York: Continuum.
Clarke, D. M. (2003). Descartes's Theory of Mind. Oxford: Clarendon Press. https://doi.org/10.1093/0199261237.001.0001
Cover, J. A., & O'Leary-Hawthorne, J. (2003). Substance and Individuation in Leibniz. Cambridge: Cambridge UP.
Daniel, G. (2009). Leibniz: Body, Substance, Monad. Oxford: Oxford UP.
Danziger, K. (2008). Marking the Mind: a history of memory. Cambridge: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/CBO9780511810626
Deleuze, G. (1997). Fold. Leibniz and the Baroque. [In Russian]. Moscow: Logos.
Descartes, R. (1989-1994). Works in 2 vol. [In Russian]. Moscow: Mysl.
Di Bella, S. (2005). The Science of the Individual: Leibniz's Ontology of Individual Substance. Dordrecht, & New York: Springer. https://doi.org/10.1007/1-4020-3260-9
Gaidenko, P. (2000). The history of the New European philosophy in its connection with science. [In Russian]. Moscow, & St. Petersburg: PER SE, & Universitetskaya Kniga.
Jolley, N. (1990). The Light of the Soul. Theories of Ideas in Leibniz, Malebranche, and Descartes. Oxford: Clarendon Press.
Leibniz, G. W. (1982-1989). Works in 4 vols. [In Russian]. Moscow: Mysl.
Locke, J. (1985-1988). Works in 3 vols. [In Russian]. Moscow: Mysl.
Parkinson, H. R. (1995). Philosophy and logic. In N. Jolley, & B. Look (Eds.), The Cambridge Companion to Leibniz (pp. 199-223). Cambridge: Cambridge UP.
Rutherford, D. (1995). Metaphysics: The late period. In N. Jolley, & B. Look (Eds.), The Cambridge Companion to Leibniz (pp. 124-175). Cambridge: Cambridge UP.
Shevtsov, K. P. (2011). Mirror for Cogito: a memory problem in the philosophy of Descartes. [In Russian]. Sententiae, 25(2), 42-68. https://doi.org/10.22240/sent25.02.042
Sutton, J. (1998). Philosophy and Memory Traces: Descartes to connectionism. Cambridge: Cambridge UP.
Yeats, F. (1987). The art of memory. [In Russian]. St. Petersburg: Universitetskaya Kniga.
Bobro, M. E. (2004). Self and Substance in Leibniz. Dordrecht, Boston, & London: Kluwer Academic Publishers.
Bolton, M. (2011). Leibniz`s Theory of Cognition. In B. Look (Ed.), The Continuum Companion to Leibniz (pp. 136-158). London and New York: Continuum.
Clarke, D. M. (2003). Descartes's Theory of Mind. Oxford: Clarendon Press. https://doi.org/10.1093/0199261237.001.0001
Cover, J. A., & O'Leary-Hawthorne, J. (2003). Substance and Individuation in Leibniz. Cambridge: Cambridge UP.
Daniel, G. (2009). Leibniz: Body, Substance, Monad. Oxford: Oxford UP.
Danziger, K. (2008). Marking the Mind: a history of memory. Cambridge: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/CBO9780511810626
Deleuze, G. (1997). Fold. Leibniz and the Baroque. [In Russian]. Moscow: Logos.
Descartes, R. (1989-1994). Works in 2 vol. [In Russian]. Moscow: Mysl.
Di Bella, S. (2005). The Science of the Individual: Leibniz's Ontology of Individual Substance. Dordrecht, & New York: Springer. https://doi.org/10.1007/1-4020-3260-9
Gaidenko, P. (2000). The history of the New European philosophy in its connection with science. [In Russian]. Moscow, & St. Petersburg: PER SE, & Universitetskaya Kniga.
Jolley, N. (1990). The Light of the Soul. Theories of Ideas in Leibniz, Malebranche, and Descartes. Oxford: Clarendon Press.
Leibniz, G. W. (1982-1989). Works in 4 vols. [In Russian]. Moscow: Mysl.
Locke, J. (1985-1988). Works in 3 vols. [In Russian]. Moscow: Mysl.
Parkinson, H. R. (1995). Philosophy and logic. In N. Jolley, & B. Look (Eds.), The Cambridge Companion to Leibniz (pp. 199-223). Cambridge: Cambridge UP.
Rutherford, D. (1995). Metaphysics: The late period. In N. Jolley, & B. Look (Eds.), The Cambridge Companion to Leibniz (pp. 124-175). Cambridge: Cambridge UP.
Shevtsov, K. P. (2011). Mirror for Cogito: a memory problem in the philosophy of Descartes. [In Russian]. Sententiae, 25(2), 42-68. https://doi.org/10.22240/sent25.02.042
Sutton, J. (1998). Philosophy and Memory Traces: Descartes to connectionism. Cambridge: Cambridge UP.
Yeats, F. (1987). The art of memory. [In Russian]. St. Petersburg: Universitetskaya Kniga.
##submission.downloads##
-
PDF (Російська)
Завантажень PDF: 195
Переглядів анотації: 410
Опубліковано
2012-12-16
Як цитувати
Shevtsov, K. (2012). ПАМ’ЯТЬ МОНАД В СИСТЕМІ «ПЕРЕДВСТАНОВЛЕННОЇ ГАРМОНІЇ». Sententiae, 27(2), 29–45. https://doi.org/10.22240/sent27.02.029
Номер
Розділ
СТАТТІ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).