Спадщина структуралізму: від його догм до методологічного плюралізму
DOI:
https://doi.org/10.31649/sent44.02.035Ключові слова:
бразильська філософія, структурний метод, Освальдо Порчат, Віктор Ґольдшмідт, Марсьяль Ґеру, правила, історія філософіїАнотація
Існує поширена думка, що філософський факультет Університету Сан-Паулу є структуралістським з 1960-х років. На мій погляд, це міф, результат неправильного розуміння того, що таке структуралізм. Я розрізняю три частини структуралізму: його концепцію філософії, його догми і його метод вивчення історії філософії. Потім я аналізую для кожної з цих частин, в якому сенсі структуралізм міг залишити глибокі сліди, на краще чи на гірше, на філософському факультеті Університету Сан-Паулу. Далі я вказую на те, що, на мою думку, є неоднозначністю в структуралістському уявленні про метод: слід розрізняти метод філософа і метод структуралістського історика філософії. Щодо першого, то хоча структуралізм пропонує аргумент проти всіх догматичних методів, я пропоную скептичний метод як найкращий. Насамкінець я визнаю структуралістські правила вивчення історії філософії добрими, але в багатьох випадках недостатніми. Отже, я пропоную методологічний плюралізм.
Посилання
Baynes, K., Bohman, J., & McCarthy, T. (Eds.). (1987). After philosophy: end or transformation? Cambridge: MIT Press.
Brunschwig, J. (2009). Estudos e exercícios de filosofia grega. (C. W. Veloso, Ed.). São Paulo; Rio de Janeiro: Edições Loyola & Editora PUC-Rio.
Burnyeat, M. (1990). The Theaetetus of Plato. (M. J. Levett, Trans.). Indianapolis: Hackett.
Goldschmidt, V. (1970). Tempo lógico e tempo histórico na interpretação dos sistemas filosóficos. In V. Goldschmidt, A religião de Platão (pp. 139-147). (O. Porchat, I. Porchat, Trans.). São Paulo: DIFEL.
Goldschmidt, V. (2000). Le système stoïcien et l’idée de temps. Paris: Vrin.
Gueroult, M. (1955-1959). Malebranche: la vision en Dieu et les cinq abîmes de la providence (Vols. 1-3). Paris: Aubier.
Gueroult, M. (1956). Berkeley: quatre études sur la perception et Dieu (Vols. 1-3). Paris: Aubier.
Gueroult, M. (1968). Descartes selon l’ordre des raisons (Vols. 1-2). Paris: Aubier.
Gueroult, M. (2015). O método em história da filosofia. Sképsis, 12, 159-165.
Hadot, P. (2002). Exercices spirituels et philosophie antique. Paris: Albin Michel.
Linàs Begon, J. L. (2023). Commentaire. In M. de Montaigne “De l’institution des enfans” Essais, I, 26. Paris: Classiques Garnier.
Moura, C. A. R. (2001). Racionalidade e crise: estudos de história da filosofia moderna e contemporânea. São Paulo; Curitiba: Discurso Editorial & Editora UFPR.
Perona, B. (2019). Commentaire. In M. de Montaigne, De la phisionomie. Essais, III, 12. Paris: Classiques Garnier.
Porchat, O. (1970). Prefácio introdutório. In V. Goldschmidt, A religião de Platão (pp. 5-10). São Paulo: DIFEL.
Porchat, O. (2001). Ciência e dialética em Aristóteles. São Paulo: Editora da Unesp.
Porchat, O. (2005). Bate-papo com estudantes sobre o estudo da filosofia na universidade brasileira. In S. F. Waldomiro, O ceticismo e a possibilidade da filosofia (pp. 235-266). Ijuí: Editora Unijuí.
Porchat, O. (2007). Rumo ao ceticismo. São Paulo: Editora Unesp.
Skinner, Q. (2002). Visions of politics: regarding method (Vol. 1). Cambridge: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/CBO9780511790812
Smith, P. (2000). Ceticismo filosófico. São Paulo; Curitiba: EPU & Editora da UFPR.
Smith, P. (2005). Do começo da filosofia e outros ensaios. São Paulo: Discurso Editorial.
Smith, P. (2015). O método cético de oposição na filosofia moderna. São Paulo: Alameda Editorial.
Smith, P. (2017). Uma visão cética do mundo: Porchat e a filosofia. São Paulo: Editora Unesp.
Smith, P. (2022). Sextus Empiricus’ neo-Pyrrhonism: skepticism as a rationally ordered experience. Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-94518-3
Strawson, P. (2019). The bounds of sense: an essay on Kant’s Critique of pure reason. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429447075
##submission.downloads##
-
PDF (English)
Завантажень PDF: 58
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт.
.jpg)
.png)


