Філософське коріння концепції Хадевех про людську Rede
DOI:
https://doi.org/10.31649/sent43.03.068Ключові слова:
Minne, містика любові, образ Трійці, Августин, Сенека, Марціан Капелла, БоеційАнотація
Дослідження доробку Хадевех Брабантської здебільшого фокусуються на теологічних джерелах її містики любові (Minnemystik), лишаючи поза увагою філософську генезу її ідей. Я наводжу аргументи на користь гіпотези про філософські джерела кількох концепцій Гадевейх. Ідеться, зокрема, про паралелі між концепціями: (1) Rede (Розуму) як образу Трійці в душі людини і неоплатонізмом Августина; (2) життя під керівництвом Rede як шляху пізнання та самоопанування і стоїцизмом Сенеки; (3) Rede (в образі Королеви) як чинника зрощення епістемічних чеснот, що готують душу до єднання з Богом (Minne) і образами дами Діалектики в Марціана Капелли та дами Філософії в Боеція.
Посилання
Augustine. (2002). On the Trinity. Books 8-15. (G. B. Matthews, Ed.) Cambridge: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/cbo9781139164658
Beatrijs. (2016). On seven ways of holy love. (W. v. d. Dungen, Ed.). Brasschaat: Taurus Press.
Boethius. (1973). Theological Tractates. The Consolation of Philosophy. (E. K. Rand, H. F. Stewart & S. J. Tester, Trans.). Cambridge: Harvard UP. https://doi.org/10.4159/dlcl.boethius-consolation_philosophy.1973
Breyer, B. M. (2015). “In that Instant I Saw Myself”: Affective Response in the Writings of Hadewijch of Brabant. ProQuest Dissertations & Theses. https://doi.org/10.7916/D88G8JG8
Buys, R. (2015). Sparks of Reason. Vernacular Rationalism in the Low Countries 1550-1670. Hilversum: Verloren.
Colish, M. L. (1990). The Stoic Tradition from Antiquity to the Early Middle Ages, Volume 1: Stoicism in Classical Latin Literature. Leiden: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004477032
Croenen, G. (2003). Latin and the vernaculars in the charters of the Low Countries: The case of Brabant. In M. Goyens & W. Verbeke (Eds), The Dawn of the Written Vernacular in Western Europe (pp. 107-125). Leuven: Leuven UP.
Dolce, B. (2020). ‘Soit Hom u Feme’ New Evidence for Women Musicians and the Search for the ‘Women Trouvères’. Revue de Musicologie, 106(2), 301-328.
Faesen, R. (2023). Teaching and Traditio in the Work of Hadewijch and John of Ruusbroec. In J. Moons, R. A. te Velde & A. L. H. M. van Wieringen (Eds.), Teaching and Tradition: On Their Dynamic Interaction (pp. 60-79). Leiden: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004680326_006
Faesen, R. (2024). “Melting into Christˮ: Hadewijch in Dialogue with William of Saint-Thierry. Revue d'études médiévales et de philologie romane, 1(1), 175-191. https://doi.org/10.48611/isbn.978-2-406-16713-6.p.0175
Folkerts, S. (2011). Te “duncker” voor leken? Middelnederlandse bijbelvertalingen vanuit het perspectief van de gebruikers. Jaarboek voor Nederlandse boekgeschiedenis, 18, 155-170.
Fraeters, V. (2009). Handing on Wisdom and Knowledge in Hadewijch of Brabant’s Book of Visions. In A. B. Mulder-Bakker & L. H. McAvoy (Eds.), Women and Experience in Later Medieval Writing (pp. 149-168). New York: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9780230620735_8
Fraeters, V. (2014). Hadewijch of Brabant and the Beguine Movement. In E. Andersen et al. (Eds.), A Companion to Mysticism and Devotion in Northern Germany in the Late Middle Ages (pp. 47-71). Leiden: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004258457_004
Francois, W. (2018). Vernacular Bible Reading in Late Medieval and Early Modern Europe: The “Catholic” Position Revisited. The Catholic Historical Review, 104(1), 23-56. https://doi.org/10.1353/cat.2018.0001
Gow, A. C. (2012). The Bible in Germanic. In R. Marsden & E. A. Matter (Eds.), The New Cambridge History of the Bible, Volume 2: The Bible from 600 to 1450 (pp. 198-216). Cambridge: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/CHOL9780521860062.013
Grundmann, H. (1995). Religious Movements in the Middle Ages. (S. Rowan, Trans.). Notre Dame, Ind.: University of Notre Dame Press. https://doi.org/10.2307/j.ctvpj7dp4
Hadewijch. (1924). De visioenen van Hadewych. Eerste dl., Tekst en commentaar. In J. Van Mierlo, (Eds.), De visioenen van Hadewych. Leuven: De Vlaamsche Boekenhalle.
Hadewijch. (1947). Brieven (Dl. 1). (J. Van Mierlo, Ed.). Antwerpen: Standaard-Boekhandel.
Hadewijch. (1980). Hadewijch, the complete works. (C. Hart, Trans.). New York-Ramsey; Toronto: Paulist Press.
Hart, C. (1980). Notes. In Hadewijch, The complete works (pp. 359-388). New York & Toronto: Paulist Press.
Haverals, W., & Kestemont, M. (2023, 20 avril). From exemplar to copy: the scribal appropriation of a Hadewijch manuscript computationally explored. Journal of Data Mining and Digital Humanities, n. spec. “On the Way to the Future of Digital Manuscript Studies. Experiences and Challenge”, 1-21. https://doi.org/10.46298/jdmdh.10206
Hoyt, K. (2024). Gender and Feminine Virtue in Bernard of Clairvaux and Hadewijch. In J. Arblaster & R. Faesen (Eds.), Medieval Mystical Women in the West (pp. 98-116). London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003230939-6
Jacobs-Pollez, R. J. (2012). The education of noble girls in medieval France : Vincent of Beauvais and De eruditione filiorum nobilium. University of Missouri. Columbia ProQuest Dissertation & Theses. https://doi.org/10.32469/10355/15882
King, P. (2007). Boethius: The First of the Scholastics. In Carmina Philosophiae, 16, 23-50.
Maerlant, J. (1998). Maerlants werk : juweeltjes van zijn hand. (I. Biesheuvel, Ed.). Baarn: Ambo; Amsterdam: Amsterdam UP.
Martianus Capella. (1977). The marriage of Philology and Mercury. In W. H. Stahl, R. Johnson & E. L. Burge (Trans.), Martianus Capella and the Seven Liberal Arts. (Vol. II.). New. York: Columbia UP.
McGinn, B. (1998). The flowering of mysticism: A men and women in the new mysticism (1200-1350). Vol. III: The Presence of God: A History of Western Christian Mysticism. New York: Crossroad.
Mierlo, J. (1948). Inleiding. In Hadewijch, Brieven (Dl. 2). (J. Van Mierlo, Ed.). Antwerpen: Standaard-Boekhandel.
Mommaers, P. (2004). Hadewijch: Writer, Beguine, Love Mystic. Leuven: Peeters.
Plato. (1942). The Republic, Book VII. In P. Shorey (Trans.), Plato in two volumes Books VI-X, (Vol. II). Cambridge, MA: Harvard UP; London: W. Heinemann.
Reynolds L. D. (1965). The Medieval Tradition of Seneca’s Letters. Oxford: Oxford UP.
Reynolds, L. D., & Marshall, P. K. (1983). Texts and transmission : a survey of the Latin classics. Oxford: Clarendon Press.
Richard of St. Victor. (1979). The twelve patriarchs ; The mystical ark ; Book three of The Trinity. (G. A. Zinn, Trans.). New York: Paulist Press.
Ryan, P. (1974). The Influence of Seneca on William of St Thierry. Cîteaux: Commentarii Cistercienses, 25, 24-32.
Seneca, L. A. (1925). Ad Lucilium epistulae morales in three volumes (Vol. I). (R. M. Gummere, Trans.). London: William Heinemann; New York: G.P. Putnam’s Songs.
Seneca, L. A. (2015). Letters on ethics : to Lucilius (M. Graver, A. A. Long, Trans.). Chicago: The University of Chicago Press. https://doi.org/10.7208/chicago/9780226265209.001.0001
Southern, R. W. (1970). Medieval Humanism and Other Studies. Oxford: Blackwell.
Taylor, J. H. (2009). The Dutch ‘Consolatio’ Tradition. In Carmina Philosophiae, 18, 37-63.
William of St. Thierry. (2010). Exposition on the Song of Songs. (C. Hart, Trans.). Piscataway, NJ: Gorgias Press. https://doi.org/10.31826/9781463218249
Wolfskeel, C. (1989). Hadewych of Antwerp. In M. E. Waithe (Ed.), A History of Women Philosophers (pp. 141-165). Dordrecht: Kluwer. https://doi.org/10.1007/978-94-009-2551-9_7
##submission.downloads##
-
PDF (English)
Завантажень PDF: 140
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подання, бо це може привести до продуктивних обмінів, а також скорішого і ширшого цитування опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).