Йоахим Флорський, францисканці та свята Святого Духа

Автор(и)

  • Жоао Лупі Федеральний університет Санта-Катаріни (Санта-Катаріна, Бразилія) https://orcid.org/0000-0002-5544-5395

DOI:

https://doi.org/10.31649/sent44.02.008

Ключові слова:

теорія історії, бразильська філософія, тринітарна парадигма, церковна влада, братерство

Анотація

Оприлюднивши вчення про тринітарне поняття історії, Йоахім Флорський, абат з Калабрії, обстоював ідею, що розвиватиметься й матиме вплив аж до наших днів (особливо в деяких країнах, де португальська є основною мовою). Першими цього вирішального впливу зазнали францисканські монахи, яких називали «спіритуалами». Вони пристосу­вали це вчення до радикального релігійного ідеалу бідності та скасування церковної ієрархії. Теорія історії абата Йоахима знайшла своє втілення у святах Святого Духа, які в Португалії набули особливих рис, яких немає в жодній іншій християнській країні. Бразилія отримала так звані Божественні Свята завдяки імігрантам з португальського Азорського архіпелагу, зберігши ці Свята до наших днів. Таким чином, у Бразилії продовжується життя середньовічної філософії не тільки через культ Святого Духа, але й через пов'язану з ним політичну теологію. Утопія Нового часу миру і братерства є частиною Свят і становить філософію бразильської культури.

Біографія автора

Жоао Лупі, Федеральний університет Санта-Катаріни (Санта-Катаріна, Бразилія)

професор у відставці

Посилання

Aquino, J. K. S. (2024). A desqualificação da filosofia brasileira. A Terra é redonda. https://aterraeredonda.com.br/a-desqualificacao-da-filosofia-brasileira/

Balis-Crema, F. S. (1976). Gli Spirituali tra Giochimismo e responsabilità escatológica. In Chi erano gli Spirituali: atti del III convegno internazionale, Assisi, 16-18 ottobre 1975 (pp. 145-179). Assisi: Società internazionale di studi francescani.

Braga, H. T., & Medeiros, J. L. (Coord.). (1993). Em Louvor do Divino. Grandes Festas do Divino Espírito Santo da Nova Inglaterra. https://www.grandesfestas.org/

Costa, M. A. M. C. (1999). O poder e as irmandades do Espírito Santo. Lisboa: Rei dos Livros.

De Boni, L. A., & Pich, R. H. (Orgs.). (2004). A recepção do pensamento greco-romano, árabe e judaico pelo ocidente medieval. Porto Alegre: EDIPUCRS.

De Boni, L. A. (1998). O debate sobre a pobreza como problema político nos séculos XIII e XIV. Patristica et Mediaevalia, 19, 23-50.

https://repositoriosdigitales.mincyt.gob.ar/vufind/Record/Filo_a09457308ffef0a59430661f5ddb334e

Denzinger, H. (2015). Compêndio dos símbolos, definições e declarações de fé e moral. (P. Hünermann, Ed.). São Paulo: Paulinas & Loyola.

Fahlbusch, E. et al. (Eds.). (2001). The Encyclopedia of Christianity (Vols. 1-5). (G. W. Bromiley, Trad.). Grand Rapids: Eerdmans Brill.

Falbel, N. (2010). Joaquim de Fiore. Apocalipticismo e escatologia nos séculos XIII e XIV. Scintilla, 7(2), 65-86.

Gandra, M. J. (2000). O Império do Espírito Santo na região de Tomar e dos Templários. Lisboa: Estar.

Leal, J. (2017). Nação e império: Agostinho da Silva e as Festas do Espírito Santo. Prática da História, (4), 75-111.

Lertora Mendoza, C. A. (2010). Los espirituales y la política imperial. Scintilla, 7(2), 127-145.

Lohr, W. A. (2001). Francis of Assisi. Fahlbusch, 2, 341-342.

Lupi, J. E. (1994). Lévy-Bruhl: a pré-lógica e o irracional. Revista Portuguesa de Filosofia, 50(1/3), 221-230.

Lupi, J. E. (1997). As Festas do Divino Espírito Santo. In Anais do Congresso de História e Geografia de Santa Catarina (pp. 747-784). Florianopólis: CAPES-MEC.

Lupi, J. E. (2003). A doutrina de Joaquim de Fiore sobre o Espírito Santo. In N. D. Rossatto (Org.), O simbolismo das Festas do Divino Espírito Santo (pp. 47-58). Santa Maria: UFSM.

Machado, H. A., & França, G. M. (1982). Dicionário de História de Portugal Ilustrado. (Vols.

-2). Lisboa: Círculo de Leitores.

Marques, L. A. (2014). Perspectives on Brazilian Philosophy in the last Century. Sententiae, 43(2), 55-71. https://doi.org/10.31649/sent43.02.055

Queiroz, M. I. P. (1976). O Campesinato brasileiro. Petrópolis: Vozes.

Rossatto, N. D. (1998). Hermenêutica e leitura da história em Joaquim de Fiore. Veritas, 43(3), 513-523. https://doi.org/10.15448/1984-6746.1998.3.35425

Rossatto, N. D. (2004). Letra, verbo e espírito - Joaquim de Fiore e a questão judaica. In L. A. De Boni & R. H. Pich (Orgs.), A recepção do pensamento greco-romano, árabe e judaico pelo ocidente medieval. Porto Alegre: EDIPUCRS.

Rossatto, N. D., & De Martini, M. (2016). The Utopia of the Divine in Luso-Brazilian Culture. Joachim of Fiore and Ariano Suassuna’s “A Pedro do Reino”. Portuguese Literary and Cultural Studies, 26, 142-169. https://doi.org/10.62791/skd9b228

Rossatto, N. D. (2000-2001). El Círculo trinitário: la construcción y la história em Joaquín de Fiore. Barcelona: Universitat de Barcelona.

Rossatto, N. D. (2003). O Abade Joaquim e a Nova Era do Espírito. In N. D. Rossatto (Org.), O simbolismo das Festas do Divino Espírito Santo (pp. 33-46). Santa Maria: UFSM.

Rossatto, N. D. (2004-2005). L’abate Gioacchino e la “festa del divino” una celebrazione luso-brasiliana dell’Età dello Spirito. Bolletino del Centro Internazionale di Studi Gioachimiti. Dedalo, 18-19, 173-185.

Rossatto, N. D. (2015). A reformulação da relação entre a vida e a regra franciscana. Franciscanos. https://franciscanos.org.br/noticias/a-reformulacao-da-relacao-entre-a-vida-e-a-regra-franciscana.html#gsc.tab=0

Rossatto, N. D. (2020). Utopia, história e profecia: o joaquimismo como filosofia do Brasil. Argumentos - Revista De Filosofia, 13(25), 185-198.

https://doi.org/10.36517/Argumentos.25.61499

Selge, K. V. (2001). Franciscans. In E. Fahlbusch and al. (Eds.), The Encyclopedia of Christianity (Vol. 2, pp. 342-345). (G. W. Bromiley, Trad.). Grand Rapids: Eerdmans Brill.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 145

Опубліковано

2025-08-30

Як цитувати

Лупі, Ж. (2025). Йоахим Флорський, францисканці та свята Святого Духа. Sententiae, 44(2), 8–17. https://doi.org/10.31649/sent44.02.008

Номер

Розділ

СТАТТІ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.